Inlägg från: FruFiddeli |Visa alla inlägg
  • FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • FruFiddeli

Tack så väldigt mycket Flotten. Säkert många bra tips=)

• FruFiddeli

Ja Liasa skafferi har man har man hört om, någon som vet om de har varmrätter också? Hittar inte det på deras hemsida.

• FruFiddeli

Tack Lindahl, det såg ut som om de hade mycket gott att välja mellan=)..

Någon som har testat alla-tiders-catering? vad tyckte ni?

• FruFiddeli

Erikslunds bygdegård e bara såå fin så jag kan varmt rekommendera den, han som driver den är verkligen super trevlig dessutom. Nu när vi boka för någon vecka sedan var hela sommaren fullbokad, det vara bara för de hade fått ett återbud som vi lyckades få en dag =). Men de hade mycket ledigt från september tror jag det var. Så det är bara att kontakta honom, fast jag hade nog gjort det ganska omgående. Alla uppgifter finns på deras hemsida..

Du får gärna kolla upp var det var din sambos bror beställde mat ifrån=)

teddy66 skrev 2010-10-10 13:18:23 följande:

På tal om annat än catering. Jag och min sambo planerar själva att gifta oss 2011 i oktober och såg att du skulle och min mamma letar lokal som en dåre :) Erikslunds bygdegård kom på tal så jag undrar om den är svårbokad. Och med catering vet jag inte hur de lokala restaurangerna är, typ Östergatan, Store Thor etc. Min sambo gillade maten när hans bror gifte sig och de var något företag i Lund tror jag. Tyvärr vet jag inte namnet för det var innan "min tid" men jag kan kolla.
  • FruFiddeli
    missj20 skrev 2010-10-10 13:00:44 följande:
    Vill bara varna för Annars vin och gastronomi :( totalt katastrof!!!Maten inte helt färdig, glömde delar av maten, urdålig personal och när vi påpekade detta var det VI som letade fel.... 
    Usch då, vad hemskt.. Stackars er! Då ska jag inte beställa därifrån. Tack för tipset!
  • FruFiddeli
    Jämntjock skrev 2010-10-21 21:31:00 följande:
    Vad kul med fler som ska vara på Erikslund! Vi gifter oss och har festen där den 28:e maj, bokade lokalen i början av juli och då var det redan en del bokat. Håller med om att det är ett kanonfint ställe, dessutom helt nyrenoverat. Har vi tur hinner de dessutom slipa golven innan det är dags
    Hihi vi kan snart starta en egen tråd för oss "erikslundare" =)..

Hur ska ni göra med mat och var ska ni ha vigseln? Vi har fortfarande inte bestämt kyrka.. Känns som vi är väldigt sent ute med det.. Tankarna går fram och till baka på om man kanske skulle våga gifta sig ute i den fina trädgården, men jag vet i tusan, tänk om det blir jätte tråkigt väder... Usch vi måste verkligen bestämma oss!

• FruFiddeli

Ååå det lät gott med helstekt vildsvin! Vi tänker ha förätt, huvudrätt och sen tårtan som efterrätt.  Förätt och tårta är det tänkt att vi ska göra själv och sen beställa varmrätten från någon catering som vi fortfarande inte bestämt.. Får hyra in personal som ska servera också, har en god vän som är kock och vi ska be honom om lite tips och så, han är jätte JÄTTE duktig men man kan ju inte gärna be honom göra maten för man vill ju ha honom med på festen.

Kyrka ja, vi var och tittade runt lite på de olika kyrkorna i närheten i söndags, men alla var stängda så vi tittade bara utanför. Vi var dock aldrig vid Sjörup, har fått för mig att den är väldigt liten men det är den kanske inte? Hur många är ni? Vi kommer bli ca 80-90 pers. Får man plats i Sjörups kyrka då? Hadre varit perfekt med en kyrka så nära ju!

• FruFiddeli

Aaa kom på nu att det inte är Sjörups gamla kyrka som är så liten utan Skårby..

• FruFiddeli

Hihi ja super kul att ha någon att bolla med!

Jag är så lycklig över att vi hittade Erikslund, när vi skulle dit och titta och körde upp längs allén så började jag nästan gråta, eller inte nästan för det gjorde jag faktiskt..(knas boll som man é) Men det kändes så rätt!

Bjäresjö tittade vi på ja och tänkte kolla upp när den ska vara färdigrenoverad har googlat runt lite men hittade ingen info om det så jag får ta och ringa ist. 

Visst e barluckan kanon! Vi tänkte också ha någon som står i baren och ha några olika drinkar att välja mellan samt öl och vin. Vi ska ha fri bar, bland de folk vi tänker bjuda så tror jag inte det blir något jätte fylleri oavsett, folk dricker självklart och sen kan det ju hända att en och annan dricker lite för mycket men de hade de nog gjort även om de fått betala för drickan. Men jag tycker absolut att man kan ha en bar till självkostnads pris, inte alls snålt bara det står på inbjudan. Som jag läste någon annan stans här på BT så tänkte de ta betalt för drickan i baren, bara en obetydlig summa typ 10 kr, mest för att folk ska vara rädda om sin dricka och inte bara gå och ställa den någonstans och sen glömma bort den och gå och få en ny. Blir lätt så när det är gratis.. Ta betalt, det tycker jag! Hade inte min älskling så gärna velat ha fri bar så hade vi också tagit betalt!

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??