• FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • teddy66

Ja vi hoppas på det att det ska bli lite höst men inte så som det är nu med regn och rusk.

Hade varit kul men som sagt är man inte den mest kreativa och påhittiga människa man önskar man kunde vara. 

Nej vi har inga barn, dock 3 hundar. En papillon, en kinesisk naken hund och en russky toy. Jag är fyllde 27 i år och min sambo blev 33 så vi hinner bli ett år äldre innan bröllopet.

Vi tog en tur till GeKås i somras på vår husvagnssemester. Tänkte titta in om när vi ändå råkade passera men gav upp när vi kom till parkeringen och såg allt folk. Fick inte plats med husvagnen. 

Går och väntar på att Ronny ska skicka över papperna till bokningen. Nu är man ju jätte stirrig, tänk om allt blivit missuppfattat och det kommer någon annan och bokar istället. Tiden går så långsamt när man väntar.

FruFiddeli; va spännande. Hoppas den kommer i morgon. Håller tummarna.

• Jämntjock

Åh, shit vad kul, hoppas den kommer idag då!! Visst var det snörning i ryggen på den? Min har inte det men jag funderar på att sätta dit en eftersom den var lite liten. Får se hur boobsen och magen artar sig efter nyår
    Ge-kås ja... vad ska man säga? Det är lite som roadkill, man vill inte se det men man måste Jag älskar ju såna ställen, men jag har inte varit där sedan jag väntade lillan för 3½ år sen. Hade ett svagt hopp om att få med sambon dit, men sen började de visa Ullared på Kanal 5 och då var det kört, han kommer aldrig sätta sin fot på det stället Och jag blir bara mer sugen när jag ser det

Teddy: Förstår absolut att du är stirrig! Tankarna snurrar ju konstant- tänk om vi missuppfattade varandra, tänk om någon annan hunnit boka den nu då, tänk om... Ja, du vet Papillon och kinesisk nakenhund har jag koll på, russky toy måste jag googla! Vi har också hundar, en jaktlabbe-vorsteh och en labbe-new foundland som just nu klättrar på väggarna eftersom jag inte kan ta långpromenader med dem

Fiddeli: Ett tips är att åka till Sjöbo innan du åker till Panduro! Hon har betydligt mer, är mycket trevligare och kan hjälpa dig hitta det du söker! Kolla hennes webbutik först så får du ett hum om vad hon har: www.skaparlusten.se

• FruFiddeli

Tjohoo, posten kom så nu fick jag en lapp om att jag kan hämta paket på preem.. Så nu ligger min klänning där och väntar, får vänta tills min BM kommer hem så jag kan sticka iväg och hämta den, hoppas hoppas den blir bra! Där är snörning därbak på den ja, kan ju va ett alternativ att sätta dit det på din också om den inte passar som den är nu (tja, inte nu just men sen när du fått din kropp som du vill ha den=)).

Teddy: Ronny kommer säkert skicka papperna, han var väldigt noga med att inte göra fel, eller dubbelboka eller något sådant så det är säkert rätt. han berättade om någon som hade dubbelbokat på ett stället och hur jobbigt det var och därför var han väldigt noga och han sa att det aldrig hade hänt honom. Men nojig blir man alltid, det hör till bröllopsplanering skulle jag tro ;).

hahah.. nä sambon lär man nog aldrig få Gekås, han tycker det är väldigt kul att se på programmet och tycker folk inte är kloka som åker dit. När jag ska dit så säger han alltid typ, usch vad ska du där och göra.. men sen får jag alltid en lång beställningslista av honom, så lite bra tycker han nog allt att det är ;).  Men man ska åka innan lön under lågsäsong för i kö hade jag aldrig stått för att komma in då hade jag gjort som ni Teddy, vänt om direkt!

Jämntjock: tack för tipset. Ska till stugan på lördag och då kör vi förbi Sjöbo så då kan jag ta en sväng inom ju, perfekt!

• Jämntjock

Gör det Fiddeli! Kolla i webshoppen så hon har öppet bara, vet inte om inköpsresandet ät slut Fan vad najs med så snabb leverans!! Du måste prova den och lämna rapport ikväll!

Jag måste verkligen åka till Ullared snart! Vet inte när bara... Man vill ju gärna ha sparat ihop en slant när man åker, och just nu mellan operationer och bröllop lär det bli svårt att spara ihop till nånting annat Jag är ju annars en sån som stått i kö som ringla sig runt hela området. Galet... Och bästa tiden att åka är en tisdag eller onsdag runt den 15-18:e i månaden, innan barnbidrag och pension kommer

Teddy: Tror också du kan vara lugn med Ronny, han sa samma sak till oss om dubbelbokningar och verkar väldig nogrann.

Nu när jag ligger på soffan och latar mig hela dagarna har jag skaffat mig full koll på vad som visas på tv:ns alla 518 kanaler... På Discovery Travel & Living har de ett program som heter Say yes to the dress och OH MY GOD vilka galna människor det finns! Rikemansflickor som kommer till New Yorks främsta brudklänningsbutik och provar klänning efter klänning med hela släkten i släptåg, och alla gråter... Sjukt! Och kul att titta på Efter det visas Cake Boss som handlar om ett ställe i New Jersey där de bakar helt sanslösa tårtor! Jag älskar att baka och det programmet skriker åt en att sätta fart

• FruFiddeli

Nu är klänningen provad både en och två gånger... Den var fin men den är för kort :(.. Min BM tyckte också den var fin och utan underkjol så passade den men med underkjol och sen även skor, även om jag inte ska ha alls hög klack, så var den en bra bit förkort och jag som trodde att alla klänningar var för långa till mig (är 165 så jag är inte lång precis). =( Ja ja det var värt att chansa iaf..

Hihi Jämntjock jag kan förstå att det blir en del TV tittande för dig nu, många knasiga program finns det men ibland e det kul att titta på "skräp" haha. Jag älskar också att baka, fick precis mail om att min order från kakburken är skickad =). Har du beställt där någon gång, om inte så gå in och titta, hur mycket kul som helst! Min son fyller snart ett och då e det stort kakkalas med hela tjocka släkten så då lär det bli en del kakor och fin fina tårtor=).

Teddy: Vad kul med en massa hundar förresten, älskar djur. Har alltid haft hund och katt under min uppväxt och mina föräldrar har det även än. Min BM är dock allergisk så det blir inga djur här hemma tyvärr. 

• Jämntjock

Neeej, vad trist att klänningen var för kort! Det går inte att fixa på något sätt?

Jo, jag har varit inne på Kakburken MASSOR av gånger Blir så himla sugen på att testa lite tårtdekorerande men vet liksom inte vart man ska börja... Finns ju hur mycket som helst!

• FruFiddeli

Nej tyvärr gör det inte det =(, svårt när det är längden som det hänger på annars hade man ju alltid kunnat sy om den...

Blev inte Sjöbo för mig idag, blev inte stugan alls för den delen, skulle bara upp och hjälpa till att stänga av vattnet men mina föräldrar klarade det själv så jag slapp flänga och fara =). Ska däremot hem till dem ikväll och njuta av älgstek, mums filibabba=).

Kakburken är toppen! Jag har bara gjort en tårta (alltså en sån "riktig fin tårta") och det var när vi hade namnfest för min son. Den, eller dom, blev jätte fina och jag fick väldigt mycket beröm, vilket alltid är kul! Det var verkligen super kul att göra så nu har jag beställt en massa saker, fick presentkort därifrån när jag fyllde år=). Du MÅSTE testa, tror absolut du kommer gilla det, vi är nog ganska lika med sådant där pilleriande =).

Ha en trevlig helg!

• Jämntjock

Just dekorerandet av tårtor verkar ju sjukt kul! Älskar att titta på tårtbilder och en liten dröm hade ju varit att baka sin egen kritvita trevåningstårta till bröllopet Snubblade över den här sidan: http://www.dekoreramera.se/ Jag kan ju liksom ingenting om detta så det är super att kunna läsa lite om grunderna

Älgstek... Fy sjutton vad gott! Är själv hemma med barnen ikväll eftersom sambon ska på stor fest som jag inte känner mig i form att vara med på... Känner mig inte i form att ha barnen hemma själv heller men vad ska man göra? Dessutom har vi svärmors hund hos oss medan hon är i Stockholm över helgen. Har man inte att göra så skaffar man sig det... Och jag som bara /vill/orkar/kan ligga på soffan och glo.

Jo, det stämmer, jag tycker synd om mig själv idag!

• Jämntjock

Fiddeli: Jag har ingen aning om vilken storlek du har, men här är några tips

http://www.tradera.com/BRUDKLANNING-exklusiv-REA-stl-36-38-passa-pa-direktlev--auktion_341083_121113014

http://www.tradera.com/FYND-Kanon-fin-Brudklanning-brollopsklanning-auktion_341083_120624133

http://www.tradera.com/-1Kr-NY-Super-elegant-Brollop-brudklanning-38-36-40-okej-w6-auktion_341083_121134304 Denna har jag!

http://www.tradera.com/NY-Super-elegant-Brollop-brudklanning-36-34-38-okej-w23-auktion_341083_121134314

• teddy66

Usch va tråkigt att klänningen var för kort :( Men du hittar säkert någon annan. Kollade lite på tradera igår och hittade en modell som jag fastnat för. Men jag ska ut i affärerna och prova lite. Vill inte lägga flera tusen på en klänning men ändå få en underbar klänning. Ska kanske samla inspiration och få uppsytt, får se.

Min BM tycker jag är lite löjlig över tårtan. Bryr sig inte om hur den ser ut men jag vill så gärna ha en som ser fin ut OCH är god. Ni vet de där tårterna man ser på filmer som är helt vita med en massa dekoration. 

Mmm lät gott med älgstek.

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??