• Emblas Mamma

Har man ingen brudmarch när man går in med fadern?

Alltså, jag måste bara reda ut lite här.. :)

Om man vill bli inledd av sin far, har man ingen brudmarch då?

det måste man väl ha.. alltså vanlig traditionell musik vid ingång?

vad ska man annars ha lixom? Fick höra detta igår att om man blir inledd av sin far så kan man inte spela vanliga bröllopsmusiken till, men hallå? vad spelar man då?

JAg har inte varit på så många bröllop så jag vet inte.. men visst har jag för mig att man kan ha den vanliga traditionella musiken vid ingång ändå?

hjälp :)

• Svar på tråden Har man ingen brudmarch när man går in med fadern?
  • Lissie84

Det är klart att man får ha musik!!!! Det är upp till er att välja den precis som det är vid en vigsel då paret går in tillsammans.  

• Emblas Mamma

Tack :)

Hoppas det var på skämt det jag fick höra igår :) hehe..

• sandviken

de bröllop jag har varit på som bruden har blivit inledd av sin far, så har tärnorna börjat gå in när den valda låten börjar, och när dem kommit fram så har bruden börjat gå med sin far under samma låt...

• Emblas Mamma
    sandviken skrev 2010-10-03 12:14:14 följande:
    de bröllop jag har varit på som bruden har blivit inledd av sin far, så har tärnorna börjat gå in när den valda låten börjar, och när dem kommit fram så har bruden börjat gå med sin far under samma låt...  
    tack för ditt svar:)

Men när går brudgummen in och marskalken? Till eller utan musik?

• Lissie84

Har bara varit på ett bröllop med "brudöverlämning" har för mig att brudgummen och marsalk gick in när klockorna slog... 

• sandviken

det har varit lite olika, ibland före klockorna och ibland när klockorna börjar slå... fast jag har aldrig varit med om att han kommit in genom "mittgången" i kyrkan, utan han har kommit från sidan eller redan varit framme i kyrkan när det börjar.

ibland så har han minglat lite med gästerna innan det börjar.

Svar på tråden Har man ingen brudmarch när man går in med fadern?