• Pink Lady88

Sluta med Yasmin?

Undrar hur ni som slutat med p-pillret yasmine mådde efteråt? Har hört om både håravfall och dålig hy :(

Tacksam för svar!! :)

• Svar på tråden Sluta med Yasmin?
  • fibobs

Jag hade Yasmin en period och fick efter en hård läxa sluta.
    Jag fick minnesförlust, personlighetsförändring, noll sexlust, dålig hy, ett sjujävla humör.....arg på allt och inget.....och framför allt en propp i benet.
    Jag gjorde en anmälan och tog kontakt med media om detta, men blev nedtystad ganska snabbt.
    Nu har jag hämtat mig med ärren hos mig och min familj sitter i.
    Jag kan inget annat göra än att råda att INTE använda Yasmin.

• Ocean Bride

Jag käkade Yasmin.. Efter dem kommer jag aldrig käka p-piller igen! Har aldrig varit såååå deprimerad, så arg, så ledsen.. Ja allt man kan komma på!
    Mår bra efter att jag slutade med dem men det tog lång tid innan jag kände att de helt var ur kroppen. De påverkade mig även efter att jag slutat med dem..

Men hade egentligen inga biverkningar mer än att jag fortsatt kände av dem. Hade dessutom mkt runt mig för övrigt så att jag var lite nedstämd var kanske inte så konstigt?!

Jag har fått lite problem med min hy, men för mig är det värt det i relation till hur jag mådde av tabletterna..

• Klingoklang

Jag har ätit Yasmin som jag fick en fruktansvärd huvudvärk av, vilket jag förstod efter ett tag då jag hade läst på flera forum att det var p-pillerna som gav mig huvudvärken, så slutade jag. 

Jag mådde även sämre av dem än jag gjort av dom tidigare pillerna, humörsvängningar osv. Trodde ju när jag började med dem att dom skulle vara bättre då det är mindre hormoner i dem än dom andra.

Men nu ett halvår efter att jag har slutat med dem så mår jag mycket bättre. Huvudvärken är borta och kan inte påstå att jag har märkt något av varken håravfall eller dålig hy. 

Har du tänkt sluta? Är du heller inte nöjd med dem?

• Jasso

Jahaa, detta kanske förklarar håravfallet och huvudvärken!? Åt Yasmin i flera år, och slutade för ca 3mån sedan. Lite sämre hud förväntade jag mig, men har sedan jag slutade tappat en massa hår och har ofta huvudvärk. Hur länge kan detta hålla på...har smått panik över håret...:(

• mikmon

hmm..har ätit yasmin efter tidigare ätit diane och märkte ingen skillnad. Har inte haft några biverkningar alls av något av pillrena. Tänker sluta om några månader så vi får väl se!!!:/

• Iseika

Jag fick fruktansvärt dålig hy efter att jag slutat med Yasmine. Det kom inte på en gång utan började smyga på ett par månader efter stoppet. Det var hemskt och höll i sig i lite drygt ett år.

• Pink Lady88

Usch, inte kul och läsa.. men nån som vet hur lång tid det tar innan kroppen är i balans igen?

Klingoklang: Har väl tänkt sluta om nåt år kanske, men jag tycker dom funkar jättebra o är nöjd med dom, är mer orolig hur det blir när man slutar ta dom...

• Klingoklang
    Pink Lady88 skrev 2010-10-12 17:14:46 följande:
    Usch, inte kul och läsa.. men nån som vet hur lång tid det tar innan kroppen är i balans igen? Klingoklang: Har väl tänkt sluta om nåt år kanske, men jag tycker dom funkar jättebra o är nöjd med dom, är mer orolig hur det blir när man slutar ta dom...
    Fast sådant är ju verkligen från person till person. det är ju alltid svårt att jämföra sig själv med andra när det kommer till kroppen och mediciner. Om det funkar bra för dig och att du inte har några problem med dem tycker jag absolut att du ska fortsätta med dem så länge du hade tänkt, jag fick ju som sagt en fruktansvärd huvudvärk av dem (ska tilläggas att jag inte är en person som får huvudvärk) så därför sluta jag...

Därför kan det ju även vara så att du inte kommer märka av håravfall och hudproblem när du slutar om dom har fungerat bra på dig. Och å andra sidan är du ju medveten om det om det skulle hända så vet du ju att det är övergående, för någon gång måste du ju sluta ;) 

Hoppas att det går bra för dig!

• Ocean Bride

Klingoklang skrev 2010-10-12 17:40:12 följande:
     Därför kan det ju även vara så att du inte kommer märka av håravfall och hudproblem när du slutar om dom har fungerat bra på dig. Och å andra sidan är du ju medveten om det om det skulle hända så vet du ju att det är övergående, för någon gång måste du ju sluta ;)  Hoppas att det går bra för dig!

Tänkte precis samma sak!! Jag mådde dåligt under tiden jag åt dem, men förstod ganska sent att det var pga p-pillrena.. Men eftersom du ändå verkar må bra av dem så är det inte säkert du märker ngt alls!!
    Lycka till och oroa dig inte för detta! Vi är alla olika och reagerar olika. Jag har en vännina som inte har några problem alls!

• Sarastiko

jag mådde kanon med yasmine, åt dem i tre år. aldrig några problem.. fick dock lov att byta pga övervikt... men de nya är så jävla dåliga.... ceracette lr hur de stavas fungerar inte på mig..

så det är nog helt olika hur man reagerar.. men jag märkte inget när jag slutade..

Svar på tråden Sluta med Yasmin?