Sprit ett måste?
Jag och min blivande är nykterister, och tänkte självklart inte ha sprit på vårt bröllop. Dock funderade vi lite och kom fram till att lättöl och cider låter okej, blir folk "besvikna" om det inte finns något starkare?
Jag och min blivande är nykterister, och tänkte självklart inte ha sprit på vårt bröllop. Dock funderade vi lite och kom fram till att lättöl och cider låter okej, blir folk "besvikna" om det inte finns något starkare?
Min blivande har haft en dåligt uppväxt invålverande alkohol och själv har jag inga bra erfarenheter kring det, endast dåliga. För oss kändes det självklart i början att inte ha det eftersom det är något vi uteslutigt från vårt liv, men vi har förståelse för andra som njuter av det.
Sen det att min blivande har starkt uttryckt en önskan att ha en "smörgåstårte-buffe" (med lite tillbehör och så), vad får vin ska man servera till det?
Själv har jag funderat på om vi ska servera lite bubbel och frukt efter vigseln medens vi fotograferas innan vi beger oss till festlokalen. Samt vid tråtan,kanske :)
Det här med vin,sprit är ju så svårt när man själv inte dricker;)
Tack för alla svar :) får ta ett snack med den blivande och diskutera djupare!