Sprit ett måste?
Jag tycker absolut att man kan ha ett alkoholfritt bröllop om man vill!
Är brudparet absolutister är det snarare märkligt om de väljer att servera sina gäster något de själva av prinicpiella åsikter avstår från.
Jag har några vänner & släktingar som är absolutister och deras fester är minsann inte tråkiga eller stela. Ej heller bjuds det på coca cola till maten, utan det brukar finnas mineralvatten, "syrliga" juicer (typ tranbärsjuice), fläderblomssaft m.m att dricka till maten.
Om man anser att alkoholens frånvaro på ett bröllop är en moralisk pekpinne undrar jag hur man tänker? Ingen specifik gäst pekas ju ut, och knappast kommer brudparet att ställa sig upp och framhäva sin egen förträfflighet som nykterister. Det är väl som vilken festmiddag som helst, bortsett från att det inte finns alkohål då?
Alkohol är ju dessutom dyrt, och gillar man det inte själv, varför skulle man slänga ut många tusen kr på det, bara för att gästerna inte ska tycka att man är "pretto"`?
Ähum, men de flesta involverar väl alkoholfria drycker i sin vardag också Jag tycker att det är jämförbart att dra den parallellen som Kattpoet gjorde. Ytterst få förväntar väl sig pälscape och kött på ett veganbröllop? Vet man att brudparet inte dricker alkohol ska man väl inte förvänta sig att de ska spendera en smärre förmögenhet på att gästerna ska få göra det?