Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Sprit ett måste?

Visst är det gott med vin till, men jag tycker absolut nu ska ha alkoholfritt om ni vill :)

Ingen ska behöva klaga på det, passar det inte så kan dom sticka..

Får ju hoppas era gäster är väluppfostrade och inte säger något om det!

Men jag tycker det kan vara gott med vin, älskar vin, däremot skulle jag nog tycka minst lika bra om en god cider till middagen!

Och som sagt, tycker det är lite konstigt att bjuda på alkohol om man själv inte vill ha det eller tycker om det. Det tror jag era gäster förstår.

Det är inget måste att ha sprit på bröllopet! Det är eran dag och ni ska göra det som känns bäst för er!

Lycka till :)

• Emblas Mamma
    Vi2alltid skrev 2010-10-07 18:33:28 följande:
    Intressant tråd! Jag tycker att det här med alkohol börjar gå för långt, flera i min bekantskapskrets som säger att det vore vansinnigt tråkigt med ett bröllop/en fest utan alkohol. Är det så jävla illa så att folk måste supa för att ha kul? Om alkoholen hade kommit till Sverige idag, och vi aldrig hade hört talas om den innan, så hade den förmodligen blivit klassad som en olaglig drog. Många tror att de har full koll idag, "för jag har ju sån självkontroll" och ofta är det just dessa som är illa ute. "Jag dricker ju så lite" Jo, men hur många i Sverige "unnar" sig ett glas vin eller en öl bortemot varje kväll? Är det normalt? Även om man dricker lite så kanske man dricker på tok för ofta! Jag är inte nyktrist, jag tar gärna ett glas vin eller en whiskey ibland men VARJE dag?!?!!?När jag var yngre kände jag en press från ungdomar i samma ålder att jag måste dricka för att "vara" något. Som tur är märkte mina vänner att jag var minst lika kul att ha med på fester även om jag inte drack. "Jaja, se ungdomar" tänker någon. Men det som är riktigt jävla illa, ett stort samhällsproblem, är att VUXNA människor dricker så mycket alkohol att fester spårar ur, folk blir misshandlade, folk kör rattfulla, barn mår dåligt osvosv... Helt vansinnigt.
    kan bara hålla med om det mesta :)
Svar på tråden Sprit ett måste?