• Emblas Mamma

Nattmat?

Jag har funderat på nattmat,

eller ja, om man äter vid klockan 18.00 och festen håller på till 2-3 på natten, ska man inte ha något tugg då ?

Jag antar att inte alla stannar kvar så länge, och jag har tänkt att man kanske bara kan äta upp resterna från middagen, och ladda upp med en bullens korv i beredskap utifallatt.

På natten förväntas man ju inte få nån mat kanske, och även om rester och bullens korv inte alltid är det finaste på en tillställning så är man väl alltid tacksam över mat ? :)

Jag kan tänka att man blir hungrig som tusan med all dans.. Men sen tror jag många äldre åker hem också och när folk fått i sig lite alkohol framåt småtimmarna kanske dom inte bryr sig om det är fin bröllopsmat eller vanlig festmat ? :)

Vad tycker ni? Skämmer jag ut mig om jag gör så och är det för simpelt?

Hur ska ni själva göra? :)

• Svar på tråden Nattmat?
  • ClaraH

Vi kommer ha korv med bröd som vickning, det brukar vara uppskattat och är himla gott så dags.

• Emblas Mamma
    ClaraH skrev 2010-10-07 19:52:15 följande:
    Vi kommer ha korv med bröd som vickning, det brukar vara uppskattat och är himla gott så dags.
    Ja man tycker ju det!

Skönt att vi inte är ensamma om det:) Går ju fort att värma på med..

• eigollet

Vi skippade det eftersom korv med bröd skulle kosta 65 kr/st :P. Och så här i efterhand så fanns det liksom inte tid för det eftersom alla dansade, haha!

• Emblas Mamma
    eigollet skrev 2010-10-07 19:55:41 följande:
    Vi skippade det eftersom korv med bröd skulle kosta 65 kr/st :P. Och så här i efterhand så fanns det liksom inte tid för det eftersom alla dansade, haha!
    va? haha nej men så dyrt kan det inte va?

eller ni hade typ cartering?

Jag tänkte köpa två bullens korvburkar och värma själv på spisen i lokalen där vi är:)

kanske går på 150 kr allt som allt med bröd :)

• eigollet

Ja, vi hade ju vårt bröllop på ett ställe där de ordnade med allt. Och de tyckte att korv med bröd skulle vara så dyrt....

Det har väl med personal att göra såklart, någon som ska stå och fixa extra och sent = OB osv osv. Och det var det inte värt tyckte vi.

Men annars är ju korv o bröd billigt och bra! :)

• Emblas Mamma
    eigollet skrev 2010-10-07 20:13:30 följande:
    Ja, vi hade ju vårt bröllop på ett ställe där de ordnade med allt. Och de tyckte att korv med bröd skulle vara så dyrt.... Det har väl med personal att göra såklart, någon som ska stå och fixa extra och sent = OB osv osv. Och det var det inte värt tyckte vi.Men annars är ju korv o bröd billigt och bra! :)
    jaså på så sätt, då förstår jag att det skulle bli dyrt! haha, blev nästan lite rädd där ett tag ;)

billigt och bra annars i allafall :)

• MBLL

Jag tycker absolut inte att det är för simpelt...
    Vi ska också ha korv med bröd, köper ett gäng sånnadär stora scan kokkorvsburkar å så bröd som vi fixar själva... eller ja, typ våra föräldrar=)

• zunzilk

vi kommer nog köra med smörgåstårta. Var på ett bröllop där de serverade detta som natt mat. Underbart gott! Mitt i natten. :)

• Squeezetoy

Korv med bröd är väl alldeles utmärkt. Gott och enkelt att äta på stående fot.

Vi har däremot valt att ha tunnbröd och "julskinka" i stutar. Men så är det ju inte alla som har tillgång till bakugn och vanan att baka tunnbröd.

En annan klassisk nattmat är ju janssons frestelse. Har också varit med om Lasange som nattmat.

• Myspys77

Korv med bröd tycker jag funkar jättebra! Har fått det på flera bröllop, brukar vara väldigt uppskattat. Jag själv blir alltid jättehungrig då jag druckigt alkohol :) Enkelt att förbereda är det ju också och inte så särskilt dyrt heller. Men att två burkar Bullens och bröd blir endast 150 kr stämmer inte, åtminstone inte om man handlar på vår icabutik. För en burk kostar ca 140 kr och sen tillkommer ju bröd såklart och man vill kanske också ha senap, ketchup, ev dressing till också!

Svar på tråden Nattmat?