Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Nattmat?

Jag har funderat på nattmat,

eller ja, om man äter vid klockan 18.00 och festen håller på till 2-3 på natten, ska man inte ha något tugg då ?

Jag antar att inte alla stannar kvar så länge, och jag har tänkt att man kanske bara kan äta upp resterna från middagen, och ladda upp med en bullens korv i beredskap utifallatt.

På natten förväntas man ju inte få nån mat kanske, och även om rester och bullens korv inte alltid är det finaste på en tillställning så är man väl alltid tacksam över mat ? :)

Jag kan tänka att man blir hungrig som tusan med all dans.. Men sen tror jag många äldre åker hem också och när folk fått i sig lite alkohol framåt småtimmarna kanske dom inte bryr sig om det är fin bröllopsmat eller vanlig festmat ? :)

Vad tycker ni? Skämmer jag ut mig om jag gör så och är det för simpelt?

Hur ska ni själva göra? :)

• Svar på tråden Nattmat?
  • Emblas Mamma
    ClaraH skrev 2010-10-07 19:52:15 följande:
    Vi kommer ha korv med bröd som vickning, det brukar vara uppskattat och är himla gott så dags.
    Ja man tycker ju det!

Skönt att vi inte är ensamma om det:) Går ju fort att värma på med..

• Emblas Mamma
    eigollet skrev 2010-10-07 19:55:41 följande:
    Vi skippade det eftersom korv med bröd skulle kosta 65 kr/st :P. Och så här i efterhand så fanns det liksom inte tid för det eftersom alla dansade, haha!
    va? haha nej men så dyrt kan det inte va?

eller ni hade typ cartering?

Jag tänkte köpa två bullens korvburkar och värma själv på spisen i lokalen där vi är:)

kanske går på 150 kr allt som allt med bröd :)

• Emblas Mamma
    eigollet skrev 2010-10-07 20:13:30 följande:
    Ja, vi hade ju vårt bröllop på ett ställe där de ordnade med allt. Och de tyckte att korv med bröd skulle vara så dyrt.... Det har väl med personal att göra såklart, någon som ska stå och fixa extra och sent = OB osv osv. Och det var det inte värt tyckte vi.Men annars är ju korv o bröd billigt och bra! :)
    jaså på så sätt, då förstår jag att det skulle bli dyrt! haha, blev nästan lite rädd där ett tag ;)

billigt och bra annars i allafall :)

• Emblas Mamma
    uppochhoppa skrev 2010-10-07 22:20:03 följande:
    Åh tack för det inlägget! Vi skippar också, dels kommer middagen säkert pågå till ca 22, sen har vi paus och tårta vid 23, hoppas att det räcker - vi vill inte heller ta den stora kostnaden som blir för lite korv. Visst är det gott - men inte så att man verkligen MÅSTE ha korv! :)
    Fast som brud så tänker jag äta nattmat eftersom jag är av den typen som äter var 3-4 timme, och definitivt oftare med alkohol i kroppen.

Och då är det ju självklart att man bjuder sina gäster med..

Så för mig är det ett MÅSTE att äta nattmat för annars kommer jag åka hem långt i förtid ;)

Vår middag äts kl. 18, och efter det är det ju liksom bara tårta och sånt som gäller och det blir man ju inte mätt på..

om denna festen håller på till 4-5 på morgonen som det förra bröllopet jag såg, så kan det vara ganska så gott med lite nattmat ;)

• Emblas Mamma

Verkar vara många som tänker på nattmat,

känns bra:) I värsta fall om den inte blir uppäten får man ta den dagen efter ;)

• Emblas Mamma
    ClaraH skrev 2010-10-08 09:25:18 följande:
      Jag tror inte att man som gäst egentligen räknar med nattamat. Kan ni ha lite tilltugg under kvällen istället? Dvs. snacks, det är ju ändå något om nån blir panikhungrig.
    Fast dom flesta här har ju oftast sett att gästerna uppskattar nattmat rejält så... ;)

Och som sagt.. är man själv en person som MÅSTE äta var 3-4 timme så måste det finnas nattmat på mitt bröllop..

Och man blir inte mätt på tårta och godis, snarare illamående :) Nej jag måste ha mat :P

PÅ mitt bröllop kommer jag i så fall gå helt utan mat i ca. 8 timmar om festen håller på till 3 på natten. Och det kommer vara ungefär 5-6 timmar från tårtan med så det kommer nog kännas rejält i min mage :D

• Emblas Mamma
    MrsGranath skrev 2010-10-08 14:19:20 följande:
    Vi ska åka och hämta cheeseburgare på MC-Donalds kl 24... Har beställt 150 st till våra 50 gäster!Inget jobb, ingen personal att betala... Enkelt helt enkelt!
    Ganska bra ju :)

Men det blir rätt dyrt ändå.. typ 1500 kr, men säkert uppskattat :)

• Emblas Mamma
    MrsGranath skrev 2010-10-08 14:44:22 följande:
        Ja, egentligen i dyraste laget för att vara nattamat, men vi satte lathet före ekonomi just i detta fallet... =)
    haha det förstår jag :)

Jag kommer nog bara låta någon ställa en burk bullens på spisen och så får den va där,fast det beror ju självklart på var man är hän med!

Men cheesburgare är ju gott om inte annat ;)

Svar på tråden Nattmat?