• maly

Vigsel i New York

Hej!
    Nu ska det äntligen ske (får vi hoppas:))
    Första helgen i december åker vi till NYC. Vi ska passa på att gifta oss. Barnen är med (såklart). De är 12 och 14 år gamla. Den ena fotar och den andra filmar.
    Har inte börjat med planerna ännu mer än att vi sagt att det ska bli av. Vi är en sån där tidspressad familj där allt annat än bröllop får plats. Bröllop i NYC får inte heller ta för mycket tid för vi ska såklart hinna med allt annat också. Vi kommer till NYC en torsdag-kväll och åker sen tillbaka till flygplatsen på söndag-lunch.
    Drop-in i stadshuset har jag förstått är ganska billigt och kanske tidsekonomiskt också.
    Tiden är viktigare än priset.
    Har någon erfarenhet och tips på hur vi ska göra med våra planer?
    Äntligen får jag heta som resten av familjen gör.

• Svar på tråden Vigsel i New York
  • GeneralElectric

Jag var på vigsel i New Yorks stadhus i fjol, och det var en väldigt fin och romantisk ceremoni (kanske mest för att brudparet var så nykära - de hade träffats bara några veckor tidigare)!

Vad gäller tiden kan det vara bra att veta att det blev en stunds förskjutning, man får gå och vänta innan det är dags. Vi skulle vara där kl 10 (tror jag) och det började nog tidigast en timme senare. Det var i och för sig bara kul, så att det inte gick alltför snabbt och så att man kunde prata med de andra i sällskapet och spana på andra sällskap - men kan ju vara bra att veta om ni har pressat schema.

New York satsar på att bli en bröllopsdestination à la Las Vegas, så de har gjort väldigt fint på Stadshuset. Vill man gifta sig borgerligt är det ett bra val.

Efteråt blev det lunch på en dim sum-restaurang i Chinatown!

Svar på tråden Vigsel i New York