• Gorgeousnes

Billiga dubbelvikta tackkort med egen design var?

Yes nu har jag vart gift i en månad och vart på en UNDERBAR smekmånad i typ tre veckor. Nu ska det ut med tackkort.

Undrar om någon som vet vart jag kan göra egen design och kortet ska vara dubbelvikt.

• Svar på tråden Billiga dubbelvikta tackkort med egen design var?
  • Karamellen

Har ni fotoskrivare kan man ju skriva ut ett foto och lägga till text i nån snygg font och "Klistra in" i kortet, kortet kan ju bara vara ett kartongpapper typ i nån fin färg. Så har vi tänkt göra.

Vi gifter oss i december och inbjudningskorten har vi gjort själva. Vi har skrivit ut inbjudan på fotopapper (vit bakgrund) med svart text och våra namn markerade i grönt. Sen har vi bara limmat fast "fotot" på ett färgat kartongpapper. Billigt och enkelt och väldigt snyggt blev det!

Tackkortet kommer absolut att bli något liknande!

• Gorgeousnes

Vill inte klippa och klistra. Vill fortsätta i samma stil som vi hade till brölloppet. Om vi hade haft en dunderbra laserskrivafre så hade jag kanske tänkt tanken men inte nu.

• katarina t

Tryckerier bör kunna hjälpa er. Hör av er till några ni tycker verkar bra och hör vad de kan göra...

Rekommenderar inte varken VistaPrint eller OptimalPrint, har använt båda på jobbet för visitkort, mycket strul som kostar tid och inte så värst proffsig kvalité.

• Gorgeousnes

Har använt mig av Kista Snabbtryck men tror inte dom trycker kort på fotopapper. Men borde ju såklart kolla detta dock haha.

• eigollet

Jag har tvärt emot Katarina bara bra erfarenheter av VP och OP!

• Gorgeousnes

Kan man få vistaprint grejer utan deras logga på grejerna?

• swee1

^ Det kan man, fanns inte i alla fall på våra inbjudningskort (bild = galleriet)

Svar på tråden Billiga dubbelvikta tackkort med egen design var?