• Fru Fnurrhurr

Vem gör festprogrammen?

Har några funderingar ang festprogrammen... Gör man dem själv (alltså jag och BM) eller ska någon annan knåpa ihop dem? För som jag fattat på några inlägg så har brudparet gjort dem, men hur funkar det då "Intervju med brudparet"?? Har dom intervjuat sig själva då eller?? 

• Svar på tråden Vem gör festprogrammen?
  • Iseika

Min toastmaster "kräver" att få göra dem för att kunna hitta på så mycket bus som möjligt!

• jompen
    Iseika skrev 2010-10-13 20:51:15 följande:
    Min toastmaster "kräver" att få göra dem för att kunna hitta på så mycket bus som möjligt!
    låter läbbigt ;)
  • Lindahl

Gör dom själv, med hjälp av värdparet...

• Aleta

"Intervju med brudparet" behöver inte vara med i festprogrammet. Det är inget som jag har sett mer än ett par ggr i drygt trettio festhäften. 

Antingen gör man dem själv eller också lägger man över det på någon annan eller samarbetar. Gör det som känns bäst.

• Sebastiána

Egentligen ska väl någon annan än brudparet göra dem. Nu är jag väldigt intresserad av (och jobbar med) layout så jag kan inte hälla händerna borta utan har redan gjort ett utkast i InDesign. Det enda program tärna, toastmaster mfl har tillgång till och behärskar är Word så jag tror att de låter mig hållas.

• mattiasFästmö

vi gör dom helt själva, eller ja, vi har gjort dom snarare eftersom dom redan är klara Vi gjorde inte intervju med brudparet, utan la upp det så att vi skrev om varandra, alltså 'bruden om brudgummen' och tvärtom. Blev jätteromantiskt och fint, blev faktiskt förvånad hur romantisk min blivande man kan vara när han lägger manken till

• therese89

Vi hade planerat att göra festprogrammet själva men vår toastmaster och made of honour ville göra det, så vi är bara med till viss del nu. Dom planerade tydligen en massa hemligt, vilket vi tycker låter väldigt kul!:)

• Sörön10

Vi gjorde våra helt själva! Är för mycket kontrollmänniska för att kunna låta nån annan bestämma över en sån (för mig iaf) viktig sak! Hade en inställning att våra festprogram skulle bli de bästa nånsin och vi är grymt nöjda med dem!! =)

• ClaraH

Sörön10 skrev 2010-10-16 01:30:25 följande:
    Vi gjorde våra helt själva! Är för mycket kontrollmänniska för att kunna låta nån annan bestämma över en sån (för mig iaf) viktig sak! Hade en inställning att våra festprogram skulle bli de bästa nånsin och vi är grymt nöjda med dem!! =)

Vad hade du i fest programmet?

• Sörön10

http://millarules.blogspot.com/2010/09/festprogram.html

Här har jag skrivit om vårt festprogram! =) Det blev rätt tjockt! Men ack så roligt! Också kul att få till en snygg och enhetlig layout. Finns inget värre när det är plottrigt tycker jag! Vi valde att ha ETT speciellt hjärta som dekoration i häftet. Inte tusen olika figurer överallt. 

• LinnDk

Då jag var tärna på min bästa väns bröllop, gjorde de sitt festprogram själva. Dock gjorde jag och den andra tärnan ett extrahäfte som vi döpte till "bonusmaterial" och stack in i festprogrammen, där det fanns sånger, bilder och intervju med brudparet. Detta var såklart med brudparets vetskap, men de visste inte innhållet Mycket uppskattat!

På vårt eget bröllop 18/6-11 kommer vi att göra bordsplacering/gästpresentation + välkomstext till gästerna i festprogrammet, övrigt innehåll får tärna/toastmaster eller likn ansvara för! Spännande och kul för oss att inte ha koll på preciiis allt, trots att jag är kontrollfreak...

• Mariabridetobe

Vi kommer att göra omslagen själva och betämma vissa saker som måste vara med men annars kommer våra nära o kära göra resten =) En rolig överraskning till alla!!!

• Tarja

Min väninna har precis gift sig och de gjorde allting själva! Alla släktingar fick hjälpa till. Blev riktigt bra! 

Svar på tråden Vem gör festprogrammen?