Välja gäster
Hur gör ni när ni väljer ut de som blir bjudna på ert bröllop?
Vi kommer att bjuda ca 200 men hade kunnat bjuda fler. De är så svårt att inte kunna bjuda alla man vill bjuda
Hur gör ni när ni väljer ut de som blir bjudna på ert bröllop?
Vi kommer att bjuda ca 200 men hade kunnat bjuda fler. De är så svårt att inte kunna bjuda alla man vill bjuda
Vi grubblar som bäst på vilka vi ska bjuda.
De närmaste är enklast. Så familj och släkt.
Därefter några som vi ska bjuda "igen" eftersom vi varit på deras bröllop.
Samt några få kollegor.
Vi hade kunnat bjuda 250 st, men vi ville ha ett litet och intimt bröllop så vi skar ner gästlistan till 75 st. Hoppas ingen blir sur bara som inte får komma.
Oj, vad många! För oss är familj och den "vanliga" släkten är givna. Inte nästnästnästkusiner och typ mosterns nya sambos barns kusiner, om ni fattar. Bara "vår" släkt som vi träffar på någerlunda basis och de blir sammanlagt ca 60 pers. Jag har ett antal kusiner och halvkusiner jag aldrig träffat och de är inte bjudna (de skulle nog inte ens fatta vem inbjudningen kom ifrån..).
Sen tänker vi bjuda ett 15-tal kompisar. Jag ska även bjuda min aupairfamilj från UK som jag har bra kontakt med än, vårt familjeföretags ena leverantör, i tysklands (ett par som bjudit oss på stora privata fester där, väldigt informellt). Sen har jag 3 tyska släktingar som jag tror skulle bli jätteglada över att få komma, annars ses vi mest på begravningar...