• mmaddee

Hur höga klackar kan man ha

Jag är van vid att använda klackar.
    är de för högt eller ser de konstigt ut att ha klackar med 15 cm på bröllopet

• Svar på tråden Hur höga klackar kan man ha
  • Niini

Om du är van klackbärare är nog inte 15 cm nåt problem :) Nån som däremot går med klackar 2-3 gånger om året ser knappast så graciös ut i 15 cm klack :P

Helt enkelt, man kan ha så hög som man känner man klarar av att ha en hel dag och gå/dansa normalt i :)

• Emblas Mamma

jag är med van att gå i klackar..

men vill absolut int eha 15 cm ;) vill inte bli längre än min blivande.. ser bättre ut om han är längre så jag kommer kanske ha ca. 8-10cm bara..

• Alorna

Kommer ha ca 10 cm klack :)

• effy999

Håller med Niini. Det beror helt på vad du brukar ha.

Jag skulle inte se klok i för höga klackar, tveksamt om jag över huvud taget skulle ta mig fram till altaret

• Jämntjock

Jag tycker det är svårt att hitta brudskor med höga klackar! Jag vill gärna ha åtminstone 10 cm men har inte hittat några än... Ingen risk att jag blir längre än min sambo, då får jag ha styltor

• Mariabridetobe

Är du van så går nog 15 cm lätt som en plätt. Jag kommer att ha 6,5 cm klack men går inte i klackar så ofta så jag vill kunna gå i dem hela dagen..

• Vickymb

Jag tycker man kan ha så höga klackar man kan gå i en hel kväll utan att det gör ont eller ser konstigt ut...finns inget fulare än folk som inte kan gå i höga klackar.

En gäst på mitt bröllop hade 15cm klackar och det var bara så grymt snyggt!!!

Jag hade 7 cm och superbekväma skor (och skitsnygga ;) ett val jag var väldigt nöjd med jag hade inte pallat högre.

• Maxiander

Ha så höga du själv är bekväm i! Skor man trivs i och som är sköna är det viktigaste. Gå in skorna innan bara! Tror det blir skitsnyggt!!!

www.maxiander.se

• MiraJ

Jag är van vid skyhöga klackar och vill helst ha det på brölloppet med - men vi ska gifta oss på en brygga! Dvs gång på strand och brygga... vet tyvärr inte hur passande det är då... :oS
    Funderade på barfota då och sen dra på klackarna efteråt men då kommer jag juh att plötsligt bli minst 12 cm längre och då kommer juh klänningen se för kort ut... :o/

• Tarja

Om skorna är bekväma då spelar ingen roll hur höga klackar man har.

• classy

Jag hade 7 cm och det passade mig perfekt efter en hel dag och kväll.
    Säger som ovan. Ta något som du käner passar dig. Några av mina vänner har haft ett par under vigesel etc och sen bytt efter middagen när väl i deras fall dansen satte i gång.

• Emelie 87

Man kan ha hur höga klackar som helst tycker jag, men det är A och O att man är van vid att gå i dom. :) Jag har själv beställt ett par supersnygga sandaletter på 12 cm som jag ska ha på mig. Det är vad jag är van vid och dessutom är jag fortfarande lite kortare än min fästis. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Zelmah

jag har hittat de perfekta skorna men de är ca 10 cm klack och jag får ont i knäna efter kanske 30 min... men jag kanske måste gå i dem ofta för att träna musklerna kring knäet eller nåt..? de är så fina och min klänning är inte hellång och då vill jag ha ett par schyssta skor som syns men kanske jag måste tänka om o försöka hitta lägre för att skona fötter o knän. Ska ju klara en hel massa timmar o dans o allt. Problemet är att det är väldigt svårt att hitta lägre i den modell o stil jag ska ha: röda pumps... inte direkt att få tag på via bröllopsskoåterförsäljare. Jag hittade mina på Din Sko. Jag kan gå i höga skor med platåframtill men det passar inte alls med sånna skor till min klänning. Får se hur jag gör. Oavsett ska jag nog ha ett par nödskor att byta till om det blir outhärdligt, röda ballerina typ. Har väldigt lätt att få skav o ibland kan jag bli blodig bara efter att ha gått några 100 meter.

Men fixar du att gå i skorna med grace och stil utan att stappla och pallar med att gå i dem i 12 timmar utan smärta så kör!

Svar på tråden Hur höga klackar kan man ha