• Adelaide

Gästerna välja mellan kött och kyckling?

Har ni så att gästerna får välja om de vill ha kött eller kyckling? vi funderar på att skicka med ett osa kort i inbjudan där gästerna får kryssa i vad de vill äta.

Typ rätt 1) Vildsvinsstek

Rätt 2) Parmesankyckling

Vad tycks??

• Svar på tråden Gästerna välja mellan kött och kyckling?
  • themandys

Det låter väldigt trevligt! Mitt enda problem som gäst är väl då att jag såklart skulle tycka att bordgrannens mat ser godare ut bara för att jag valt det motsatta :P haha

Vi har valt att ha kyckling som huvudrätt, detta för att folk inte kan ha några preferenser på hur den ska tillagas (rare, medium, well done). Så länge den är färdiglagad är alla nöjda och glada ;)

• Skumboll

Vi låter våra gäster välja mellan kyckling och fisk. Mer specificerat än så skriver vi inte....

Skickar med ett svarskort där de får kryssa i bland annat varmrätt, som sedan ska skickas tillbaka till oss. 

• Skumboll

Nu rättar jag mig själv - de får välja på fågel eller fisk. Inte kyckling.

• Adelaide

Ja, dels för att alla inte "kan" äta kött och dels för att det vore trevligt!=)

• På rosa moln

Vi tänker välja en liknande variant. Menyn i detalj tänker vi hålla hemlig, men låta gästerna meddela om de önskar äta vegetariskt eller fisk. Jag som vegetarian tycker att det är tråkigt att alltid behöva vara avvikande i mitt kostval så denna dag tycker jag att det ska vara lika självklart att välja det ena som det andra.

Svar på tråden Gästerna välja mellan kött och kyckling?