• Emblas Mamma

Vilken tid på året är det bäst att åka till Thailand?

Vad jag har hittat så är det ju helt klart jättedyrt i november-december,

men jag antar att det är för att alla vill iväg då.

Men det är helt klart MYCKET billigare i mitten av januari fram til Mars då jag tänkte att vi skulle åka.

Jag har skolan att ta hänsyn till också, så två veckor kommer ju innebära att jag missar antingen en tenta eller ett seminarium. Men det får vara så. Missade en tenta detta året pga. en resa till medelhavet men det kan man ju ALLTID fixa några månader senare..

Vad tror ni? Visst är thailand vackert i januari, februari och mars också?

Regnperioden är väl under sommaren..

• Svar på tråden Vilken tid på året är det bäst att åka till Thailand?
  • jkbr

Det är jätte härligt då också:) ju längre mot sommaren det är ju varmare blir det har jag för mig . Lite varmare i mars då alltså. Högsesongen är under den svalare perioden på året nov till mars tror jag. Absolut en bra tid att resa på! 

• Emblas Mamma

Då kanske februari skulle vara det optimala,

inte för varmt men ändå billigare :)
    Tack för ditt svar!

• Lompa

Under lågsäsongen är det varmare än under högsäsongen. Jag var i krabi under maj månad och det regnade 1 timme om dan kanske. Men det var bara skönt. Det torkar upp på bara några minuter. Sen är det bra mycket billigare att vara där under lågsäsongen. Ett tips är att boka första två nätterna hemifrån och sen ta det dom de kommer. Ni får bra mycket billigare priser på hotel när ni är nere där. Riktigt lyx hotel för en väldigt liten summa.

• zzzova

Det är helt perfekt i feb-mars! :D då brukar vi åka eftersom de brukar passa in med lov :)

• Emblas Mamma

Tack för tipsen ! :)

Senare än mars kommer vi nog inte åka, helst inte senare än mitten av mars.

Alnedningen är att jag älskar våren och inte kan tänka mig att åka iväg då:)

HAtar den eviga väntan i januari-mars och vill verkligen bara bort då när man inte orkar se slasket mer! ;)

• Emblas Mamma

Jag tycker vissa grejer är så sjukt :)

Har kollat lite på olika hotell där vi skulle kosta ca. 13.500 kr styck,

och vår 3åriga dotter kommer kosta nästan lika mkt, dvs 10.500..

att det ska vara så dyrt för småbarn! Men det får vi ta..

Svar på tråden Vilken tid på året är det bäst att åka till Thailand?