• Glamourama

brudbukett

Nu har jag beställt min brudbukett!
    Cerisa rosor, röda pioner, creme färgade rosor och hjärtan på tråd, i en rund bunden bukett med rött sidenband runt stjälkarna. Tärna och nännar har lika dana, men utan hjärtan på tråd.
    Känner mig supernöjd!
    Gifter mig 2/7-11, så lite tidigt kanske :).
    Vad har ni andra valt?

• Svar på tråden brudbukett
  • Kiwiplay

Skönt att veta att någon annan som gifter sig det datumet redan har börjat titta på blommor :)

Men jag har inte beställt än, men ringt runt och kollat lite, men de flesta tycker att jag är ute i för god tid och att jag är välkommen åter till våren.

Hur som helst så vill jag ha en nästan hel grön bukett, typ lime färgat. Kryssantemum (stavas det så) är en favorit. Har hittat lite blider som  jag får ta med.Vill att den ska vara rund, ganska liten. Vill ha buketten bunden, inte att den ska sitta i något plast hölje, tycker det ser ut som en glasstrut :)

Får man fråga vad du fick betala?

• Glamourama

Får exakt pris uppgiften i veckan, men mellan 1095 0ch 1400. Det är de priserna som hon har på sin hemsida. Och min är också ganska liten och utan hållare.

• Kiwiplay

Vad är det för hemsida?

Tar gärna emot tips om hemsidor med bilder så man kan få lite tips och idéer

tänkte jag skulle bege mig ut på stan en sväng i morgon och kolla runt lite vad de olika blomsteraffärerna har att erbjuda.

• S0phan

Kiwiplay: har inga bilder ännu, men jag hade en grön bukett, rund och ganska liten Är så nöjd med den! Hade gröna krysantemum, grön prärieklocka, eukalyptus och hypericumbär. Pris 1350, med hållare. 

• memno

Jag hade en grön/lime med lite rosa inslag, ska försöka ladda upp en bild ikväll. Den var liten, rund utan hållare och kostade 700 kr!!

• Kiwiplay

Ja lägg gärna in bilder på era gröna buketter :)

Har försökt leta en del, men allt är rosa och rött.

• blomtroll

Jag har googlat en del på brudbuketter men precis som Kiwiplay skriver så är det så mycket rosa och rött (& "gulligt"). Visst att det är fint men det är inte riktigt min stil. Om nån annan har andra varianter så tar jag gärna emot idéer och inspiration, jag också.

• Semlorna

Jag har inte beställt än men varit inne i en blombutik jag älskat sedan många år och pratat lite om brudbuketten. Dom gör mycket i grönt med inslag av rosa/lime och smutslila, löööve it!

• memno

Sablar alla mina bilder är för stora (mer än 2 mb) och jag vet inte hur jag ska göra de mindre. SOphan fin bukett!

Svar på tråden brudbukett