• AdelaideB

Bröllop i Linköping

Hej!

Jag och min sambo vill gifta oss nästa år och har börjat kolla runt lite. Då vår budget är väldigt tight, ca 50 tkr för ca 100 gäster (!) så vill vi fixa så mycket som möjligt själva för att hålla nere kostnaderna.

Är det någon som kan tipsa om en bra festlokal i Linköping  med omnejd där man får servera egen mat och dryck? Även andra tips om hur man kan hålla nere kostnaderna (utan att göra avkall på feststämningen) är såklart välkomna!

Tack för hjälpen :)

• Svar på tråden Bröllop i Linköping
  • Midvinterflicka

Hej AdelaideB!

Använd sökfunktionen här på bröllopstorget, där finns massor av bra tips! Var ska ni viga er?

• fibobs

Kaga är både billigt, bra, egen dryck och mat, och så stör man ingen ute på virsan ;)

• AdelaideB

Tack för svaren! :)

fibobs: Kaga är ju ett bra alternativ, tack för tipset!

Midvinterflicka: Vi ska viga oss borgeligt och vi har inte spikat vart ännu. Vi funderar på att antingen viga oss där vi väljer att ha festen eller så delar vi upp vigsel och bröllopsfest. Min sambo kommer från en stad långt från Linköping och i hans hemtrakter finns ett speciellt ställe på en strand som vi drömt om att gifta oss på, men stranden är väldigt liten och det är rätt knöligt att ta sig dit så i så fall blir vigseln endast med våra föräldrar och syskon. Och om vi gifter oss där så har vi en fest vid ett senare tillfälle för att fira med nära och kära vänner.

• Midvinterflicka

Ett ställe som jag tycker är otroligt vackert är Vårdnäs. Där finns en hembygdsgård och väldigt vackra miljöer om man vill vigas utomhus. Är dock osäker på hur många personer som ryms i hembygdsgården. Några hundra meter bort ligger Vårdnäs Stiftsgård som också är jättefin. Men där tar man maten genom dem och det kanske inte passar om ni vill vigas borgligt. Se länken nedan.

http://www.vardnas.com/

Jag har rätt bra koll på Linköping så du får gärna berätta om ni har särskilda önskemål så kanske jag kan tipsa om fler lokaler.

• AdelaideB

Vårdnäs ser jättefint ut! Men vi försöker hitta något där vi kan ha med egen alkohol och mat... För 5-6 år sedan var jag på en bankett i ett gammalt slakthus som ligger vid Tornet i Linköping. Men jag kommer inte ihåg vad lokalen hette! Jag skulle säkert kunna ta reda på det för en nära kompis till mig var oxå där, men jag vill inte avslöja våra planer och hon kommer ju fatta direkt om jag frågar henne! Midvinterflicka, du kanske vet vilken lokal jag menar???

Du kanske har några bra tips på något bra coverband som inte är allt för dyra? Eller en DJ?

• uppochhoppa

Vi tittade massor i linkan, men då vi ska gifta oss på vintern hittade vi inget som passade. Sålla kvarn blir för litet för 100 gäster och såg trist ut så det plockade vi bort, däremot är...om jag minns namnet rätt nu, slattefors magasin väldigt fint! man kaqn vigas en trappa upp eller ute i deras trädgård. Vacker magasinbyggnad som man kan dekorera. En väldigt bra grund och ägarna var supertrevliga, minns dock inte priset såhär på rak arm. Man får ta med egen mat och dryck!

Svar på tråden Bröllop i Linköping