• frovena

Hur svårt är det att göra sin egen brudbukett? Och hur mycket billigare skulle det bli?

Jag ska gifta mig i december och har nog tänkt mig antingen vita kallor eller creme-färgade rosor. Om man vill ha en enkel bukett med långa stjälkar och fint band runt så ser det ut dom att det birde vara ganska lätt att göra själv? Eller behandlar florister blommorna på nåt speciellt sätt för att de ska stå sig längre?

• Svar på tråden Hur svårt är det att göra sin egen brudbukett? Och hur mycket billigare skulle det bli?
  • delfin78

Hej
    Det går att göra själv, det har jag gjort. Det är bra att köpa"snöret" som de använder i florist butik och viktigt att ha en bra kniv för att snittet ska bli bra annars kan blommorna lätt falla ganska snabbt.

Har bild på kallor om du vill se
    säg till så kan jag maila till dig om du vill?

Lycka till

• frovena

Hej, ja du får gärna maila dina bilder! Till BT-adressen?

• liiine89

Jätte fin bukett han gjorde. :) .. Själv vet jag inte än vad jag ska ha eller om jag ska göra en själv? För jag ska gifta mig i december, så då får man ju se till att blommorna tåler kyla.

• delfin78

Hej frovena

hittar ingen adress  skriv din mail så skickar jag.
    om du inte vill skriva den här så kan du maila till min så får jag den på det viset.
    min mail är: angelica.javergren@bildning.habo.se   

Svar på tråden Hur svårt är det att göra sin egen brudbukett? Och hur mycket billigare skulle det bli?