Snabb roshjälp
En go vän till mig ska gifta sig på fredag. Hon hade en idé om att ha allt så enkelt som möjligt, dvs bara två vittnen i borgerlig vigsel. Ingen klänning, ingen middag osv. Jag frågade henne om blommor igår och hon sa att hon inte ens tänkt på det. Jag menade att det i alla fall är något som håller ett par dagar så de kan ha hemma och le varje gång de ser den. Bara för att dra ut på känslan lite längre. (han ville helst ha stort bröllop, men följer hennes vilja)
Hon ville inte lägga pengar på det (de renoverar hus och ar det ganska knapert). jag erbjöd mig att fixa blommor och hon blev jätteglad. Men bara om jag lovade att det skulle kosta nästan ingenting.
Min tanke är att köpa 2 10-pack vita rosor och blanda med underbar krasse jag har i miljoner i trädgården (är i alla tänkbara höstfärger och är supefina just nu) och bara lägga till lite gröna blad. Sen bara binda runt dem med ett blått band (för lyckan)
Nu till min fråga: när ska jag köpa blommorna? Sånt tiopack med vita rosor behöver väl nån dag på sig att slå ut? idag, imorgon...torsdag?