• moonlightgirl

förrätt

Jag behöver hjälp.
    Vad kan man ha som förrätt? Vad ska ni ha? Jag skulle vilja ha förrätten serverad på våra platser och sedan ska vi ha buffé. Jag tror att vi ska hoppa över efterrätten och gå vidare på tårta, kaffe och avec.

• Svar på tråden förrätt
  • Glamourama

Hej!
    Vi ska ha en laxrollad fylld med skaldjur.
    Var på coop igår och såg att de hade laxbakelser, kavring med skagenröra och runt gravadlax, såg jätte gott ut, och lyxigt!

Lycka till!

• KlaraV89

Man kan ha en toast med gåslever på och inlaggda äpplen, det blir super gott.

• ClaraH

Jag kommer att göra västerbottenpaj (minipaj) med en röra på av skaldjur. Den ska också stå framdukad när gästerna kommer in.

• moonlightgirl

Tack för tipsen. Fler tips???

• 1700tal

Varför inte en lyxig, krämig soppa? Konstigt det här med bristen på soppor i Sverige.. Som om det för tanken till varma koppen, el nåt. Super att göra i förväg, värma och servera på ett okomplicerat sätt.

Mustig kantarellsoppa, kall avocadosoppa med rejält uns av citron, gräddig hummersoppa?

• Mariabridetobe

Vi ska ha samma upplägg, med förrätt på borden vid ankomst och sen buffé och hoppar över efterätten. och tar kaffe/tårta o Avec efter brudvalsen. Vi har fått till alt. toast skagen eller Räk o avocado cheesecake: Och gillar båda så vi velar lite.. Men lutar åt cheesecaken.

• pyrro

Vi hade marinerade kräftsjärtar som serverades i ett högglas med sallad och ett bröd till, blev jättegott och lite annorlunda än dom klassiska.

Som tilltugg till champagnen hade jag själv gjort ett väldigt uppskattat tilltugg (det som flest kommenterade av hela menyn) som även går att ha som förrätt (hade ni på nyårs). Man fyller ett tunnbröd med bresaola och en röra på philadelphia, vitlök, blåmögelost och persilja. Som förrät kan mna då lägga den på rucolasallad

• Georges

Anklever, ostron och Macarons som efterrätt...

• Sebastiána
    1700tal skrev 2010-10-18 16:36:59 följande:
    Varför inte en lyxig, krämig soppa? Konstigt det här med bristen på soppor i Sverige.. Som om det för tanken till varma koppen, el nåt. Super att göra i förväg, värma och servera på ett okomplicerat sätt.Mustig kantarellsoppa, kall avocadosoppa med rejält uns av citron, gräddig hummersoppa?
    Det är sååå got med soppa. det gör jag mycket hemma.
Svar på tråden förrätt