• Bröllopsnorpan

Weekendresa

Jag tänkte överraska min syster med en weekenresa för oss till en huvudstad (alt större stad) i Europa och behöver förslag på vilken!
    Så vilken stad tycker du vi ska åka till? Samt gärna några rader om varför! Vad får man inte missa och vad är bäst med just den staden?

Å störst av allt är kärleken......
  • Svar på tråden Weekendresa
  • mjlove

Personligen älskar jag London, då det är som "mini" New York. Bra shopping (billigt) mycket sevärdheter och otroligt vacker stad.

Paris är annars en av mina favoriter, jag gillar den moderna arkitekturen kombinerat med det gamla/mysiga.

Barcelona är något som faller många i smaken, särskilt om man gillar fotboll.

Men det beror på vad ni är ute efter? Vad vill ni göra under resan?

• TheD

Håller med om Paris och London. Jag har bott i Paris och det är en underbar stad!!!!!!! parker att kunna ha picknic, metron som går åt alla håll i staden, god mat.....

• TalisQualis

Milano är underbart om man vill ha bra shopping och lagom med sevärdigheter. Dock relativt dyrt, men enligt mig värt varenda krona!

• MagicBride

Håller med att London är en perfekt weekend-stad med oändliga möjligheter. Finns någonting för alla att göra. Barcelona är också fint men börjar nog snart bli lite kallare där också? Prag var jag och min sambo i förra hösten (första veckan i november) och det var en riktigt mysig stad med vackra byggnader, shopping och god mat (och billig öl förstås)

• Glamourama

Budapest, var jag och min BM i somras. Jätte vacker och super billigt. Bra mat god dricka och du kännerdig rik :) Har du inte köpt brudklänningen, så passa på. De ligger halva priset på märkesklänningarna mot Stockholm. Gjorde värsta klippet!

• fru AM

Dublin: Trevlig "liten" stad, med bra shopping, trevliga pubar/barer, väldigt trevliga människor. 

Florens: Otroligt vackert, fantastiska muséer om man gillar sånt, extraordinär shopping om man gillar sånt, Italiensk mat ..., goda viner ... Need I say more?

• ClaraH

Barcelona skulle jag säga, det har både shopping, kultur, god mat och strand. Annars Paris eller Bologna. Paris talar för sig själv, men Bologna är en lung stad med väldigt god mat och charm. det beror nog lite på vad man är ute efter.

• Emy83

Mitt förslag är Rom! Det är en stad för sig! Jag och min fästman var i Rom på vår första weekendresa tillsammans och vi båda blev helt förälskade i staden! Det är verkligen en stad att återkomma till!

Svar på tråden Weekendresa