• Karamellen

Hur ska man skriva i inbjudningskortet? Vilka bjuder vi?

Min lillasyster bor fortfarande hemma hos mamma och pappa. Alla är ju självklart bjudna till bröllopet. Nu byter hon pojkvän lite då och då och fastän hon har en pojkvän sedan en månad tillbaka finns det ju inget som säger att han skulle vara kvar i december liksom (eller ens vill komma). Då vi är litet sällskap bestående av föräldrar och syskon som alla är vuxna, har egna respektiven och de flesta även har egna barn varav det äldsta barnet är i 6-årsåldern är det nog inte så kul för en 18-åring att sitta och fnissa över ett vinglas med mamma liksom. Syster ska få bjuda med pojkvän eller kompis om hon vill. Men hur ska vi adressera inbjudan?

"Mamma, pappa, syster med valfri gäst är välkomna"

Eller?

• Svar på tråden Hur ska man skriva i inbjudningskortet? Vilka bjuder vi?
  • ClaraH

Jag skulle ha skrivit mamma, pappa och syster, sen kan ni väl prata med varandra när det  närmar sig. Det går ju att ta muntlig och säga att "vill du ta med dig NN så går det bra".

• Sebastiána

Mamma, pappa, syster med respektive kanske? Men eftersom det är familjen det rör sig om kan ni ju ha informell kontakt innan bröllopet.

• Mariabridetobe

Jag skulle bjuda Mamma o Pappa med ett eget inbjudningskort och din syster med ett där du skriver bara hennes namn, men talar om för henne att det är okej att ta med en vän el pojkvän. Så kommer vi göra när det gäller min kusin (även tärna) som fortfarande bor hemma.

• water lily

Det känns mer vuxet för systern tror jag om hon får ett eget inbjudningskort, sedan håller jag med om att du kan säga till henne att hon får ta med någon om hon vill.

Svar på tråden Hur ska man skriva i inbjudningskortet? Vilka bjuder vi?