• GeneralElectric

Hur mycket information i ”spara datum”-kort?

Ni som skickar ”spara datum”-kort, hur mycket information tar ni med? I amerikanska ”save the date”-kort har jag sett allt från enbart datum och plats till utförlig information om hur man bokar hotell och annat.

Jag har börjat göra en hemsida som jag inte tänkt lämna ut adressen till förrän i samband med inbjudningarna (kanske 2,5 månader före vigseln i juni). Men till utländska gäster har vi tänkt skicka ”spara datum”-kort i december, kanske som ett julkort.
    Bäst vore om man kunde öppna en del av hemsidan redan i december, alltså de undersidor som handlar om resebokning, hotell och liknande. Men på Project Wedding som jag använt hitttills kan man inte låsa enstaka undersidor. Kan man göra det med andra sajter? Hm, kanske får vi göra en särskild hemsida och helt enkelt kopiera över informationen.

• Svar på tråden Hur mycket information i ”spara datum”-kort?
  • chimille

Varför inte göra två versioner av Save the date och enbart ange hemsideadressen till de långväga gästerna - då slipper du krångla med vad som skall visas på hemsidan och ej :)
    Övriga gäster kan väl få adressen i samband med inbjudningarna senare istället.

Vi har skickat ut STD's nyss och vi skrev bara vårt datum och i vilken stad vårt bröllop äger rum

• GeneralElectric

Det är alltså enbart de långväga gästerna som får ett formellt ”spara datum”-kort, så det behövs bara en version.

Tror det får bli en enklare sajt som får gälla som tidig version, tills den riktiga sajten ”goes live”!

P S I all välmening: Tänk på att STD är en vanlig förkortning för ”sexually transmitted disease”, alltså inget man vill skicka ut...

Svar på tråden Hur mycket information i ”spara datum”-kort?