Form på brudbukett?
Hallå allihopa.
Jag vet på ett ungefär vad jag vill att min brudbukett ska innehålla för blommor men jag funderar mycket på formen. Jag är själv kraftig, vad passar då bäst? Ska man ha en droppformad då eller vad tycker ni? =)
Hallå allihopa.
Jag vet på ett ungefär vad jag vill att min brudbukett ska innehålla för blommor men jag funderar mycket på formen. Jag är själv kraftig, vad passar då bäst? Ska man ha en droppformad då eller vad tycker ni? =)
Jag tycker du ska välja den form du tycker är vackrast och som passar till klänningen. Själv ska jag ha en enkel klänning och en rund, enkel bukett
Jag är kort och ska ha en "prinsessklänning" så jag ska ha en rund. Är man lång kan man ju ha en större bukett, är man kort ser det liksom ut som om buketten är ute och går med en :) Skämt åt sido.
Berätta vilken klänning du ska ha och vilka blommor du har tänkt, så kommer floristen berätta vad som passar bäst. De brukar vara super duktiga på att veta vad som passar.
jag är oxå kraftig och jag väljer den jag vill ha och tänker inte på hur jag ser ut.
jag ska ha en ganska rund med rosor, inte så jätte stor för det passar mig
som sagt ta det som DU ÄR TYCKER E FINT
vad vill du ha för blommor?
Jag vill ha vitt o grönt.. Så det blir lite murgröna, vita rosor o liljor är tanken.. Vill nog gärna ha lite droppformad.. Men får som ni säger snacka med floristen :) Får se te o ha kort på mig o klänningen så det blir bra :)
Som florist säger jag så här: det är inte formen på buketten i förhållande till din storlek som spelar roll, utan proportionerna.
En liten brud kan mycket väl ha en bamsebukett-ifall klänning och allt omkring är med och väger upp det. En stor kvinna skulle jag mest rda att inte ta det för fjuttigt och pyttigt, men droppe eller rund har mycket mer med helhet, smak och stil att göra än hur stor man är. Det du själv kan fundera mer över är istället lite vad för stuk du gillar, och vad för känsla du vill ha. Tufft, stramt, elegant, romantiskt osv.
Utifrån det och vad du ska ha på dig kommer en bra florist att at fram idéer och förslag där du kommer till uttryck. Buketten ska vara prickan över i.