• chimille

Hjälp att formulera infobladet

Hej!
    Jag är inte helt nöjd med utkastet av vårt infoblad och tar mycket tacksamt emot synpunkter på hur vi skulle kunna förbättra och förenkla det!

Tegelbruksvägen 12 i stadsdelen Gimonäs, Umeå. Vi kommer att vigas tidigare under dagen med ett fåtal närvarande vittnen och firar denna stora händelse tillsammans med er under kvällen med middag och fest!

Färdbeskrivning

Med bil:

Från Obbolavägen/flygplatsen, kör över Kolbäcksbron, följ skyltningen mot Holmsund och kör in till Strömpilen, men fortsätt ytterligare några hundra meter. Fabriken ligger mittemot Botniabanans kontor.

Med buss:

Kliv på buss nr 5 mot Strömpilen som avgår från Vasaplan, hållplats G. Kliv av vid sista hållplatsen "Tegelbruksvägen". För tidtabell, besök www. tabussen .nu.

Mat och dryck

Två glas vin ingår till middagen, alkoholfri dryck finns självfallet till alla som önskar. Eventuell allergi eller specialkost meddelas vid anmälan. I baren erbjuds sedan allehanda dryck för runt en tjugolapp, det är kontant betalning som gäller och jämna pengar uppskattas!

OSA

Om svar anhålles senast 28 april. Vi blir bara glada om ni meddelar oss före sista svarsdatum, notera att vi förväntar oss ett svar oavsett om ni tackar Ja eller Nej till inbjudan.

Vi tar en kuvertavgift och avtackar oss därför alla eventuella gåvor, er närvaro är vår present!

I samband med att ni tackar Ja vill vi att vår kuvertavgift på 200:- per person betalas in till vårt konto (...) i Swedbank, märk insättningen med ert namn.

Kids

Vårt bröllop sker i vuxet sällskap, undantag gäller för vår familj, släkt och små bebisar som behöver vara hos mamma och pappa. Hörselskydd är ett hett tips för de allra minsta.

Övriga funderingar?

Kontakta (...) på telnr (...) om ni har några frågor, funderingar eller

önskar framföra något under kvällen.

Praktisk information - vad ni behöver veta inför vårt bröllop!

Boende

För våra långväga gäster kommer här en rad boendealternativ i olika prisklasser

Umeå Vandrarhem - www. umeavandrarhem. com 
    Scandic Plaza - www. scandichotels.se
    Hotell o Vandrarhem Gamla Fängelset - www. hotellgf. se

Fabriken Konst & Eventlokal

Både vigsel och mottagning kommer att ske vid vårt drömställe "Fabriken" på

• Svar på tråden Hjälp att formulera infobladet
  • jompen

Hej!

Du bad om åsikter, så här kommer mina:

Själva informationen är bra, men jag är lite osäker på ordningen... Känns som om det blir lite osammanhängande. Jag skulle nog ta det såhär:

1. den inledande texten om själva vigseln + lägga till det om kuvertavgiften,

2. det om barnen (men jag skulle nog ändra "överskriften" eftersom övriga texten är ganska formell),

3. mat & dryck,

4. OSA,

5. färdbeskrivning,

6. boendeförslag.

Men det är ju bara min åsikt, ni gör ju som det passar er ;)

Lycka till!

• Sarkastisk ljubicica

Jag håller med förra inlägg, men tycker även att texten låter väldigt opersonlig. Jag skulle nog göra texten mer flytande och personlig, Jag upplever den annars lite hård och väldigt rakt på sak. Ni kan tänka på formuleringen. Istället för att skriva "vi vill" kan ni skriva "vi skulle vilja" eller "det skulle uppskattas" m.m.

• moonlightgirl

Kan bara säga att jag håller med de andra två som skrev här före mig.

=)

• chimille

Hej!
    Såg att inklistringen hade ballat ur och ändrat till både fetstil i vissa stycken och dubbelkopierat andra! :S Så intrycket blev nog inte så gott som det borde ha blivit ;)
    Jag kan tänka mig att texten verkar lite "hård", främst beror det på att vi vet hur våra kompisar är, att de inte hör av sig i tid, gör det man ber dem om osv. så att vi har behövt sätta ribban efter det och vara strängt tydliga, tyvärr =/ men skall hursomhelst omarbeta den detta var en kladd för att ha någonstans att börja

Svar på tråden Hjälp att formulera infobladet