• 3hjuling

    Hjälp oss så att vår Brudgum får stå kroki modell..!

    Hjälp oss så att vår brudgum får stå kroki modell under en kort stund?


    Ni som ska hålla en möhippa kanske behöver en modell?


    Svensexan är 27 november


    /T

  • Svar på tråden Hjälp oss så att vår Brudgum får stå kroki modell..!
  • Sebastiána

    Och var i landet är detta?

  • Dejli

    Och skulle brudgummen uppskatta det? Tycker det låter som något väldigt utlämnande, om det inte är så att han gjort detta tidigare...


    Om jag var hans blivande brud hade jag nog inte heller uppskattat att min blivande man blev uppivisad naken inför en massa människor om jag inte visste att han var okej med det och jag själv var informerad...


    Men om ni vet att han är bekväm med detta så kan det ju vara en kul idé för vissa... men då ska man nog vara väldigt säker på sin sak, annars finns det nog viss risk för gnissel i kompisrelationen framöver. Jag vet iaf ingen som skulle uppskatta det...

  • Emblas Mamma

    Ah,


    vi är ju olika som människor! Jag skulle inte ha något problem med att klä mig naken för några vars syfte är bara att försköka rita av en så bra som möjligt.


     


    Det är ju inte så att folk kommer tafsa på dennakrokimodell! Så varför skulle bruden ha något emot det?
    Okej, jag förstår, det kanske inte är så roligt OM man känner eller har någon bekant som får se detta, men man får väl vara så smart att man väljer en annan del av landet än sin egen stad i så fall.


    Självkalrt vill man ju inte bli utpekad på stan sen :) Men det tror jag inte man gör som konstnär. Detta är i ett konstnärligt syfte och det är ju absolut inte så att dom som ska måla av sitter och hånar och skrattar åt modellen.


    Men som sagt, alla är olika och vet ni med er att brudgummen absolut är en lite mer pryd person som faktiskt inte skulle tänka sig kunna göra detta så tycker jag är det ganska tasktikt och orimligt.


    Tänk som sagt till lite innan ni gör det:)

  • Dejli

    Som jag skrev, "Om jag var hans blivande brud hade jag nog inte heller uppskattat att min blivande man blev uppivisad naken inför en massa människor om jag inte visste att han var okej med det". Och därför skulle jag vilja bli informerad om en sådan här sak, så jag kan tala om för de som ordnar svensexan om jag tror han uppskattar det eller inte...


    Personligen har jag mycket svårt att se att någon skulle uppskatta ett sådant här moment på sin svensexa... skillnad att vara den som ritar kroki, då är det inte man själv som är utsatt, men att tvinga någon på en svensexa att klä av sig inför en bunt fnittrande möhippare, nja... det finns många andra saker man kan göra på en svensexa.


    Men som sagt, om brudgummen tidigare jobbat med kroki eller  liknande, då är det ju bara att köra... fast om han gjort det tidigare så fattar jag inte riktigt varför det skulle vara roligt att göra på en svensexa, då är det ju "jobb".

  • Avellana

    Ja men det verkar ju inte som att det ska vara "riktiga" konstnärer som ska måla, då vore det ju lite humanare, det söks ju en möhippa som behöver model....

  • 3hjuling

    Det blev ju nästan en hel debatt om det här...

    Han kommer att ha kalsonger, så det kommer inte bli så tufft för honom!

    Vi finns I Göteborg

    /S

  • Avellana

    Ja jag tycker faktiskt att de tär en lite rolig idé om han inte ska vara helt naken, ochgivetvis att man vet att han faktiskt inte kommer tycka att det är jättejobbigt....

  • prinsessanogrodan

    Jo, alla är ju olika..men på en möhippa så blir det väl ändå inte som "en vanlig krokilektion"???? Snarare "fnisfniss fniss vi ska måla av en halvnaken karl...fnissfniss fniss han har bara kallingarna på sig..." Jag tror då inte att det blir som en vanlig krokilektion! Jag personligen skulle då aldrig i livet stå i bh och trosor inför ett gäng, kanske halvberusade alternativt festglada karlar som ska måla av mig! Aldrig! Spelar ingen roll att man inte är helnäck! man är ju trots allt avklädd och vitsen är väl knapapst att dom som målar ska lära sig måla???? Snarare "fnissfniss fniss...en halvnaken person av det andra könet som INTE är bruden/brudgummen"....Nope! Inte min smak! Och att bli mer eller mindre tvingad till det på sin svensexa/hippa...Nä fy!

Svar på tråden Hjälp oss så att vår Brudgum får stå kroki modell..!