• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hejsan alla godingar!

Jag sitter på jobbet, kan ni tänka er så fasansfullt!??

Hur har ni det?

Några som går mpt slutet av graviditeten nu, ska bli spännande att fälja er!

Vi har haft en helt fantatisk sommar, med bilande ner genom eruropa. Kroatien var ljuvligt som alltid och en uppstickare är numer Italien med familjen AM, gode tid så mysigt vi hade det med våra familjer och plask i poolen och ett helt fantastiskt sagolikt hus i Italienska bergen!

Österrike stannade vi i med, i St Anton, för jag har varit ski baum där för 15 år sedan. Sonen var helt lyrisk när han fick åka sittliften upp till toppen och leka i bergen och äta lunch
    Hemma igen på landet i skärgården var det mest mulet, men vi drog till Grekland och var på tidernas roligaste bröllop, så vad gjorde det

Start September: Läste nu denna sista sidan bara. Båda mina barn fixerade sig jätte tidigt. Victor i v 32 och Louise i v 33. Sen föddes de i vecka 36+1 resp 37+6.
    När Louise föddes så misstänke jag att det var på gång på ,morgonen (efter samtal till Koko) och vi lämnade Victor på dagis. Sen åkt vi in och födde barn på "lunchen" det tog ju bara 2 minuter för henne att komma ut, inskrivning 12.15 o ut kom hon 12.17. Så jag skickade hem maken till Victor och de sov tillsammans hemma och jag sov själov på BB, sen kom maken och hämtade oss på förmiddagen dagen efter och vi åkte hem. När Victor kom hem från dagis så fick han träffa henne.
    Gör det som är enklast, antagligen att ha henne hemma o inte dra henne till sjukhus etc.
    Ag dagis så hade vi Victor på dagis! Absolut. Han behjövde sin stimulans och leka med sina kompisar, jag ringde till och med och sökte dispans så jag fick ha honom där lite längre, för att slippa känna stress med nyfödd att jag måste hämta klockan 15 som det är i innerstan.
    Återigen så gör man ju det som känns bäst för sin familj, men jag rekommenderar dagis. (det är inte jobbigt med nyfödd, de sover ju mest, men man vet ju aldrig från barn till barn iofs)

Nu fick jag SMS av Snartis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Hon kanske kommer in o berättar själv, så jag låter spänningsen stiga i tråden, men det luktar bebis! SNART!

Hoppas ni alla har det bra och njuter av fina sommar Sverige och era semestrar vart ni nu än är!

Kramar

• FruCicci

Just det, nu såg jag vad Snartis skrev Septrember, ag besökstider, det hade vi under försommaren då våra barn föddes. Det var besökstid vid 17.30 o då var man tvungen att vara i ett angränsande rum, detta med V - men då låg vi på avdelning eftersom han kom 4 veckor tidigt.
    På patienthotellet får man ta emot besök som jag förstod det, det var en del i receptionen på hotellet när vi fick Louise, som skulle besöka anhöriga....
    Ska du föda på BB Sthlm eller DS eller var?

• FruCicci

Ha ha ha Vickan, ja den blev inte som någon tänkt sig... vi får berätta på trådträffen
    Den slutade okej iaf Och vi skrattade gått åt detta resterande semesterdagar, hela storfamiljen

• FruCicci

Halloj i tråden!

Snigeln, jag jobbar nu så jag har lite svårt att ta mig och hälsa på, om jag inte jobbar "hemmifrån" någon eftermiddag. Inboxa mig din adress o hur man tar sig till dig, så kanske jag kan komma och fika och titta på huset lite.

Tinga, kul med semestern. Vi hade ju en liknande. Vi körde 600 mil under vår semester Barnen var jätte dukktiga, så det var en baggis! Kul att ni fick med er så mycket olika soters vin hem med och att ni fått en sådan fin upplevelse. Kul även med matframstegen, det måste vara fantastiskt.

Cupacakes är jag usel på och på min terass finns bara pelagoner och tujor Och en fin lavendel som jag är imponerad av för den dör inte trots för lite vatten eller för mycket vatten.

Kök, vi köpte på Ikea, vi har matta luckor och allt är inbyggt, och luckor upp till taket, så man slipper damm och skit på skåpen/luckorna. Men även här är jag ganska usel. Tur att min man och jag har olika sinne för olika saker så att säga.

PB, jag har en kompis som har en ganska stor våning, hon som har gift sig i Grekland nyligen. Hon brukar hyra ut rum under terminerna, fast det är ganska dyrt, 6 000 kr i månaden, men det kanske är okej tills vidare? Den är mitt i stan i närheten av stureplan i af. Annars kan jag ju rekommendera Blocket (där har de säkert kollat) men när jag var inne sist för att kolla fanns det mycket rum med egen ingång o mini kök etc.

Barnoveraller har jag köpt på Stadium till sonen, de har varit jätte bra. Louise hade byxor från FIX förra året, typ skidbyxor och de var helt fantastiska! Jag var super super nöjd med FIX. Dessutom köpte jag dem på rea i augusi, sen hade hon jacka med fleece under när det var riktigt kallt.
    Jag är inte så petig, huvudsaken är att de är varmt o kan tvättas och torkas lätt.

Spetember, 36+0, herregud.... redan! Victor föddes i 36+1 Vem vet, kanske är det dags snart? Hihi ... ååå vad spännande med alla bebbar som kommer snart!

Pott träning: Louise har vi tränat ganska länge, sedan hon var 1,5 år med lilla pottan och sen i våras med den där sittsen vi köpte på babyproffsen. Och sen nu hela sommaren har hon i stort sätt varit utan blöja.
    Vi lät henne bestämma vilka trosor hon skulle ha själv, typ bamse eller hello kitty. Sen pratade vi om att det var hennes fina bamse trosor och att man inte skulle kissa i dem.
    Sen lät vi henne redan innan sommaren sätta fast sittsen på toan själv, då blev det ett kul moment och hon kände sig stor. Den varianten fungerade för oss. Nu är hon helt blöjfri hemma och säger till varje gång att hon behöver kissa (oftast säger hon bajsa för hon blandar i hop det) så sätter vi oss och det kommer alltid något. Hon får torka sig själv och sen ger vi jätte mycket beröm o klappar händer och sjunger och pussas och så där. (Victor fick belöning ett tag, men det har vi inte behövt med henne).
    På dagis (hon har gått 1,5 vecka nu) så har vi blöja. Men innan vi tar på kläderna på morgonen så måste hon sätta sig på toaletten. Så fort vi kommer hem från dagis åker blöjan av - ofta ganska fort på morgonen med.

Men som AM skriver då är det ingen tävling, barn utveckar det där olika fort. Victor har blöja på natten fortfarande och han har ju just fyllt 4 år, han är inte riktigt lika mogen kan man säga
    Jag hörde att det är en grej i huvudet om ska "klicka" när det gäller detta, innan det har gjorde det och barnen blir bekväma ska man kanske ligga lite lagom lågt?
    Dock intressant att höra hur alla gör i denna fråga.

I går berättade min chef att hon är gravid i vecka 17 by the way. De har försökt ett tag och jag gav henne massa tips, typ sluta rök 2 paket cigg om dagen Hon är over the moon. Jätte kul!

Snartis tänker på dig! Hoppas det går bra hos BM idag!!!!

Är det bara i Vickans blogg man läser och bestämmer om trådträffen nu eller?

• FruCicci

Nenne!:: 1 års present: Vi köpte en paraply dock vagn till Victor Sen fick han klossar som man lägger ner i olika hål, en sådan där Brio bräda man hamrar ner pinnarna på och även brandbil i större modell som låter, man kan trycka på en knapp så låter det och blinkar. Allt låter ju.
    Kan intyga om att AMs gå vagn är helt fantastiskt, när mina barn varit hemma i casa AM är de slagsmål om den, super super tips!
    Sen även Bobby Car! Det är något som min son fortfarande åker på hemma!!!

• FruCicci

BS, hej hej! Det var ju typiskt med en liten till Iris! Och även att hon inte vuxit i Iris sommar klänningar

Mindre, jag har också hört något om det där med hormoner, det var det jag menade när jag skrev att det ska "klicka" i huvudet...
    Victor älskar sin välling, så här har jag som mål att börja lite senare i höst med den biten, han är inte mogen nu. Däremot pratar vi mycket med honom om detta, men inget tvång att man ska vara utan. Men han har inte insisterat så mycket på att vara utan blöja, så vi tar det i hans takt.
    Min kusins son var över 4,5 när det "klickade" för honom på natten, så jag tror det ligger i släkten

• FruCicci

Men näe BS, det var de jäkligaste! Det är ju helt sanslöst. Det måste ju gå firmansw försäkring!

AM, Hektor var väldigt glad när han såg mig med idag Ha ha ha han hoppade upp och ner i lekställningen och pekade på mig och ville leka tittut
    Kul att de blir glada av varandra L o H, det är så det ska vara med kompisar!

Värre var det med sonen som var rädd för att träffa en av sina "kompisar" för att han kunde bli slagen sa han... usch inte kul att lämna då.... ( det värsta är nog att jag har utvecklat lite hat mot ungen jag med, jag blir irriterad jag bara ser honom, fast innerst inne förstår jag ju att det är jobbigt för ungen och hans föräldrar så man får ju inte känna så, men kan inte hjälpa det......)

• FruCicci

Hej Lappis!
    Synd med 2 nya i kön, men jag tror nog att det rasslar till snart. Jag läste någonstans att det brukar rassla till efter sommaren jag med.
    Förresten, du undrade tidigare om bröllopet i Grekland (on topic för en gångs skull)...
    Det var helt fantastiskt. Mycket mycket påkostat!
    På torsdagen var det beach/cocktail party med massa rosévin och mat, de hade abonerat halva beachclubben och alla hade jätte trevligt.
    Bröllopet var på fredagskvällen, så man var redo att gå till festen vid 19, smoking och klänning var klädsel i 38 grader värme
    Det var lite amerikaniserat, med runda bord och vitklädda stolar och gigantiska dekorationer på boden, typ vita rosor och vita pärlor, porslinshjärtan från Kosta Boda till alla gäster med vita karameller och pärlor och tyll runt......
    Vigseln var vid 20.30 eftersom solen gick ner då, jätte vackert vid havet. 3 t'ärnor och 2 näbbar....
    Sen var det buffé, som var 20 meter lång med havets läckerheter, scampi, bläckfisk, kräftor etc etc och sen alla möjlig sorts fisk, kyckling, stek, kalv och sallader, ris potatis - you name it! Deserten var frukt och choklad buffé och sen en jätte stor vit bröllopstårta med deras ringar i modell större istälolet för brudpar på tårtan...
    Vi dansade grekisk danns och jag skrattade så jag höll på att dö, det var verkligen ett stort grekiskt/amerikanskt/svenskt bröllop. Vid 02 tiden kom brisen äntligen och folk var fulla och glada och dansade hela natten fram till 06
    Dagen efter bjöd brudparet ut alla för segling en vecka i grekiska ö världen, vi tackade nej till detta pga att vi inte kunde lämna barnen så länge, men de andra stack iväg med nedflugna kaptener från Sverige och seglade på jätte segelbåtar i en veckas tid, så häftigt!
    maken och jag upplevde Athen och akropolis och tittade runt i stället, vilket var trevligt.
    Det var jordens bröllop, verkligen ett av de roligaste jag någonsin varit på (trots värmen).

• FruCicci

Jag kan med luncha i morgon, jätte gärna!

• FruCicci

Absolut, det finns massor på St Eriksplan! Jag har ett ställe som ligger precis vid tunnelbanan upop gång torsgatan, Italienskt! kanske kan passa?
    Mig spelar det ingen roll alls, jag tar mig lätt till stan med.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!