• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

BS, man kan flyga lätt till Innsbruck i stället. Det är en jätte fin stad och därifrån har man nära till alla orter. Det är transfer eller vanlig buss.
    Jag var Skibaum i St Anton, och känner till en hel del i Österrike då jag har varit där 3 ggr om året sedan jag var liten. Nu i somras var ju vi i St Anton igen, och jag tycker det är smidigt att ta sig överallt i Österrike, det är inte så stort som man tror.

Polen har jag varit i (det går färja från Blekinge dit) men jag var inte så överförtjust. Det är fortfarande mycket öst - stats känsla om du frågar mig, men jäkligt billigt.

Airtours har weekend resor till Wien i o fs, ni kanske ska byta ut skidåkning mot Spanska ridskolan ?

• FruCicci

HÄJ

Ville bara in och önska er en fin helg allihopa!

Jag och maken har ju 5 årig bröllopsdag idag så vi ska fira med middag i kväll och en sväng på favorit baren!

Har haft lite att göra idag - så har inte hunnit in till er ladies.
    Hur som helst: FREDAGS SKÅL

• FruCicci

Nu är jag riktigt sur....
    2 (!) tjejer på jobbet har frågat mig om råd ag vigselrinar etc och jag har berättat vart jag köpt och gjort bla bla
    NU har de båda exakt samma ringar som jag! Trodde inte jag skulle bli irriterad, men de har kopierat mina ringar rakt av! Ser likandant ut... GRRRRR
    En småsak, men jag blev fan sur.

HEJ föresten

Nu ska jag äta lunch och sen konferens hela förbaskade eftermiddagen (GÄSP).

Hoppas ni alla har haft en fin helg och att ni mår bra!

KRAM

• FruCicci

Kram till lille Hektor!

Kram även till Vickan med dagisinskolning och Snorkis som är hemma med skruttan själv första dagen och Porchez

Jag har inte läst i kapp..... sorry

• FruCicci

Godmorgon!

Jo jag blev sur, den ena är min chef dessutom, så nu på morgonen såg jag "mina ringar" på henne igen....

Kan bara hålla med Snorkis, jag gillar verkligen inte att någon kopierar mig och köper likadant. Det har hänt alldeles för många gånger. Det irriterar mig som fan.
    En av mina bästa kompisar köpte likadan jacka som mig (ytterjacka) hur kul är det.... När vi sågs sa hon, OJ har du också en sådan! EHHHHHHHHHHHHHHH precis som du inte visste det, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    I somras kom en tant fram till mig på stan och undrade vad jag köpt min klänning. HA sa jag, den är skräddarsydd i Dubai och finns inte någonstans, det är bara jag som har den!
    DÅ säger tantan, då ska jag göra en likadan hos min skräddare!
    Det var nästan så jag ville fixa henne genom någon yreksmördare, jag blev jätte uppgiven och ledsen!

Nåväl, gillar jag ngt som någon annan har så frågar jag om de tar illa vid sig om jag skulle köpa en likadan. Förbekommer liksom. Nu händer det inte särskillt ofta, typ aldrig, men OM ....

Skönt att det gick bra första dagen Snorkis!

Hoppas Hektor mår bättre!

Turkiet ska vara fantastiskt Paranissa, men Thailand är ju alltid Thailand

Jag ska vara med i eran viktklubb. Jag får inte på mig mina kostymer längre. I morse kastade jag av mig en efter en... inte för att jag är jätte stor, men 6 kg har jag lagt på mig.... ner 3 kg minst annars får jag köpa en ny garderob, det har jag inte råd med nu i kristider

Nu har jag möte!

KRAMISAR

• FruCicci

Men fy så tråkigt Lappis, de varmaste kramarna till dig gumman!
    Den där förbaskade cancern är hemsk!

Skönt att Hektor mår bra och att du får lite raster AM
    Och många män är nötter mellan varven, jag har en hemma med

Härlig cykeltur Nenne! Det lät mumma med de dofterna
    Själv fick jag stå och trängas på tunnelbanan bredvid en man som antagligen tävlade i VM i att lukta som fan och svett och hela baletten urk, jag stod och sniffade på min handled för att klara färden.

Liten, ja poledancing är ju bättre än inget.... Jag har lovat mig själv att äta mindre fett och börja promenera lite. Typ ta ett varv runt djurgården ett par gånger i veckan, för att gå fart på flåset och lite frisk luft.
    Nu är jag ju ganska slank, men det stör mig att mina kläder stramar och spricker i sömmarna.
    Ha ha spräckte en fin svart kjol och trilskades med att ha den förra veckan. Lagade den med en säkerhetsnål och fick gå och dra ner den hela tiden för den korvade sig uppåt hela tiden och sen hängde fodret utanför nertill, hemskt!

JAG VILL MED RESA!
    Låter så härligt med alla resor o bamseklubbar och alla länder ni babblar om. Jag hade gärna lämnat vinerrusket och dragit.
    Vi har rest så mycket i sommar, så jag får nog hia mig lite, men man kan ju lobba för något längre fram

Nu är det dax för en lunch med värninna, på Grappa igen

• FruCicci

Godmorgon eller godförmiddag

På bättre humör idag, trots att kjol nummer 2 sprack Men det får man se som positivt, nu jäääklar i min låda måste jag skärpa mig. Tur sommaren med bea-sås och all grillning och alkohol tillbehör snart börjar lida mot sitt slut

Hörrni, jag har pratat med hotell Mornington och dessvärre är det Stockholm halvmarathon helgen för trådträffen och de har bara dyrare hotellrum kvar. Mer än dubbelt så dyrt som jag brukar få det!
    Min kontakt jobbade inte idag, så jag ska ringa henne i morgon och så får vi se, men det verkar ganska kört.

Vi får lösa det hela på ngt annat sätt.

Förlossningar pratas det om, spännande med alla trådbebisar nu under hösten
    Jag hade 2 enkla och snabba förlossningar, så jag har inte så mycket att tillägga i debatten.

Kram till KOKO även här!

Snaily, trist med dopet och utebliven svärmor och även Yngla matvägran, allt jobbigt när det inte funkar.

• FruCicci

Oupsie, vad kul att du tänkte på mig
    Klart att det känns, men jag trodde det skulle göra så mycket ondare. Tycker som ni vet inte att det var så farligt alls.... Men alla har ju olika upplevelser, smärt-trösklar och även en sådan sak som att barnet inte kommer ner i bäckenbotten, kan ju göra sitt till...
    Andningen var viktig för mig och att inte få panik. Jag lät smärtan sköja igenom hela mig. SOM om man får en stor tegelsten på tån, det gör jäkligt ont, men istället för att spänna sig låta det göra ont ett lite tag och möta smärtan, sen går det ju över....

Nåväl.

• FruCicci

BS, jag ska inte banta, jag ska bara komma i mina kläder igen. Det handlar om 3-4 kg - sen är jag nöjd.
    Victor sa i morse när jag spräckte kjol nummer 2, att mamma du har väldigt lång rumpa Sen ville han vara hjälpsam att få av mig kjolen, det var lika svårt som att gå på den Gullunge!

Så jag ska bara förtydliga att jag behöver komma i vissa lite tightare kostymer och börja ta någon promenad... jag är trådens soffpotatis, så det är kanske inte så konstigt att det inte håller i långa loppet.

Nåväl.

VÄLDIGT BRA av Iris att hon skrek tillbaka.
    Smal och Ful är värre!
    Ungar är så elaka ibland. Fy vad ledsamt.

Ag Astrid så låter det lite som urinvägsinfektion. Louise var jätte gnällig, o ledsen och matvägrade. Sen när jag tvingade i henne så spydde hon. Jag fick panik. Men jag noterade att urinen doftade starkt, det kan vara ett tecken samt feber.

Nu möte!

• FruCicci

Grattis alla  goa fina trådbebisar!

Grattis Kicken i efterskott

Namnsdagsbarn hade jag i går Louise...

Hur som, det är FREDAG!
    TJO!

Fredagskål på er alla!

Jag har inte läst i kapp, måste sticka på möte nu och sen ska jag ut på ett jippo i dag, och SEGLA katamaran och massa annat och sen äta middag på krogen med lite goa gubbar på jobbet, Ska bli sjukt kul...

Må så gott alla finingar och trevlig helg!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!