• mmaddee

Bjuda lesbiska

Pratade nuss med en kussin och hon frågade om jag skall bjuda Anna med sin fru Camilla (de heter något annat egentligen). Anna är ju vår kussin så varför skall jag inte bjuda henne.  Min kussin jag pratade med tyckte inte att man bjuder lesbiska som är gifta på ett hetro bröllop?

Självklart Bjuder jag anna o camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 16:22
    Jag var inte bjuden på annas ovamillas bröllop för de gifte sig utan att någon visste om de

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 16:37
    de skall stå camilla och inget annat
  • Svar på tråden Bjuda lesbiska
  • NeutronStar

Har lite svårt att förstå varför man inte skulle göra det... =S Bra att du står på dig! =)

• NeutronStar

Jaha, ok, men då antar jag att ingen var bjuden och då är det väl lite annorlunda... Men det är ju hur man själv känner. =)

• pyrro

Om du inte vill bjuda din kusin för att du inte var på hennes bröllop så ärt det ju en sak, men vad sjutton har det med saken att göra att hon är lesbisk. Har aldrig någonsin hört talas om att man inte skulle bjuda lesbiska på ett hetero bröllop man bjuder dom man vill ha med.......

• mmaddee

Hela släkten fick ju lite utav en chock i vintras när vii fick reda på att hon gift sig men för mig är hon samma person även om hon inte är hetro. jag vet att några tagit avstånd i från henne

• BlackWIngedAngel

Att du inte var bjuden på hennes bröllop är ju en sak för sig och har väl egentligen inget med den här tråden att göra?

Att man inte skulle bjuda homopar (gifta eller ogifta) på ett heterobröllop är bland det dummaste jag hört! Förstår verkligen var den idén kom ifrån!? Nej strunt i sådana konstiga uttalanden!

• Aleta

Kusinen verkar ha fördomar. Anna och Camilla är ju medmänniskor precis som alla andra och man bjuder dem för att de är personer man vill umgås med.

Jag tycker att din kusins inställning är lika dum som att säga : "Man bjuder inte blondiner när en brunett gifter sig".

• Sebastiána
    mmaddee skrev 2010-10-24 16:21:19 följande:
    Pratade nuss med en kussin och hon frågade om jag skall bjuda Anna med sin fru Camilla (de heter något annat egentligen). Anna är ju vår kussin så varför skall jag inte bjuda henne.  Min kussin jag pratade med tyckte inte att man bjuder lesbiska som är gifta på ett hetro bröllop?Självklart Bjuder jag anna o camillaTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 16:22Jag var inte bjuden på annas ovamillas bröllop för de gifte sig utan att någon visste om deTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 16:37de skall stå camilla och inget annat
    Varför skulle man inte bjuda lesbiska par på ett heterobröllop? Varför måste man dela upp folk i det ena och det andra? Det är ju människor det handlar om. Man bjuder de vänner och släktingar man vill plus deras respektive vare sig de är män eller kvinnor (stavas förresten 'kusin' inte 'kussin').
  • weddinginlove

Jag skulle inte bjuda homofob-kusinen som tyckte detta!

• mmaddee

weddinginlove skrev 2010-10-24 18:02:58 följande:
    Jag skulle inte bjuda homofob-kusinen som tyckte detta!

jag får se hur jag gör med henne

Svar på tråden Bjuda lesbiska