En normalstor rund bukett behöver ca 25-30 rosor i prisklassen 30-35 kr. Alltså räcker inte dina 700 till materialet.
Det är inget konstigt om det går åt 30 rosor och det är inte frågan om en bamsebukett. 30*35= 1050 kr. Sidenband om stjälkarna, ev pärlor, grönt eller annan dekoration och så ett par hundralappar i arbete så har du hamnat på 1300 utan att det har ett smack att göra med att du sagt ordet bröllop. (ursäkta men jag är duktigt trött på den myten.)
Du kan ju ha färre rosor om de är stora, men då kostar de å andra sidan 45-55 kr/st istället. 15*55=825.
Sedan måste jag ärligt säga att jag tycker att dn så flott och extravagant klänning som den du valt, kräver en bukett som inte är för liten och fjösig. Det är skillnad att gå till floristen och säga "knyt ihop något snabbt och enkelt av det du har hemma för max 700" ifall du ska gifta dig i lite enklare typ av klänning och hela sammanhanget är mindre påkostat.
Priser på blommor varierar iofs ganska mycket över landet, så bor dui Skåne-som har jättelåga fraktkostnader från Holland, så kan du säkert komma ner flera hundra i pris.
Men annars är det fakatiskt så att en regelrätt brudbukett kostar FRÅN tusenlappen och uppåt. Mestadels för att det faktiskt går åt många fler blommor än i en vanlig presentbukett. Även specialbeställningar av särskilda sorter och det faktum att brudar ofta vill ha rikgitgt exklusiva blommor, som Pioner, Orkidéer och Kallor, gör att brudblommor ofta är kostsamma. Plus att få seriösa florister köper annat än A-kvalité till brudbnderier.