Lycklig men frågvis! "Regnbågsbarn"
Det här kan komma att bli långt!
Vi planerar inför bröllopet och gör just nu en budget. Vi har bestämt det mesta och väntar på lite offerter osv. Och vi diskutera husköp och hur vi vill bo och allmänt om framtiden eftersom bröllopet inte blir av fören 2012.
Så allt känns helt fantastiskt redan när min sambo mitt i natten väcker mig som just somnat till.
Hon har tänkt. Det ända som har varit ett "problem" är mina drömmar om barn och hennes ovilja att någonsin skaffa barn. Jag själv älskar barn, hade velat haft det så fort jag har ekonomin till det men vill inte tvinga in min sambo i nått hon inte själv vill. Det vore varken rätt mot oss eller barnet. Jag har lite smått accepterat att det kanske inte blir några.
Men så säger hon att hon VILL ha barn. Inte nu, men hon vill om några år och hon har helt plötsligt massor med tankar kring det. Om amning, namn, uppfostran, vem som ska föda, hur vi ska göra osv. osv.
Så lyckan är stor!
MEN fasen vad svårt det är att hitta någon info om saker?
Vi har klart för oss hur vi vill göra även om det blir väldigt dyrt och jag vet inte om det ens är tillåtet i Sverige. Det är nämligen tänkt att jag då skulle "bära" hennes biologiska barn. Genom provrörsbefruktning med donator.
Det verkar som om vi är ensam i Sverige om att ens ha fått iden. Hittar inte ens en privatklinik som kan svara på våra frågor :/
Kan nämligen tänka mig att det krockar med lagen om surogatmoderskap/donering av ägg.
Vem vänder man sig till? Någon som vet något alls om sånt här här?
Och så en liten fråga till:
Min sambo har ätit minipiller sen hon var 14. Hon slutade med dem nu för ca 2 månader sedan och hon kan tydligt känna att det är sen några veckor efter hon slutade med dem som tanken började komma till henne. Alltså tankar kring barn.
Är barnlängtan så starkt kopplat till hormoner att den kan påverkas av minipiller?