Blommor/corsage vid borgerlig vigsel?
Känns det malplacerat och överflödigt att ha blommor vid borgerlig vigsel? Och ska sambon ha corsage? Hmm Under vigseln kommer det bara vara vi och vittnena. Överraskningsfest på kvällen.
Känns det malplacerat och överflödigt att ha blommor vid borgerlig vigsel? Och ska sambon ha corsage? Hmm Under vigseln kommer det bara vara vi och vittnena. Överraskningsfest på kvällen.
Det går absolut! Jag har varit på flera borgerliga bröllop, och bruden har nästan alltid varit traditionell i vit klänning, blommor osv. Om ni vill ha blommor tycker jag att ni ska ha det!
Vi ska bara gifta oss i rådhuset med vittnen och sen ha familjemiddag och jag ska ha en liten rosbukett :) ingen överflödig.
det beror väl lite på, vi hade borgelig vigsel och vi hade blommor allihopa, men om det bara ska vara ett fåtal hemma hos er så kanske det kommer se lite malpalcerat ut med massa blommor? det beror ju helt på hur ni vill ha det och hur ni kommer lägga upp det, annats kanske ni kan göra som rocktroll och bara ha något litet
Skulle vilja ha några liljor :)
Hej litet hemligt bröllop
Självklart ska du ha liljor när ni gifter er, så vackert. vil du ha trumpetliljor eller vanliga
Oj vilken fråga, vet ärligt talat inte skillnaden :) Men såna här www.styleroom.se/image/scaled/normal/avot/1/98010-lilja.jpg
Hej litet hemligt bröllop
Tittade på bilden och dem e så fiiina (det är inte trumpetliljor)
de passar såbra i en enkel men stilren bukett, det räcker ju med ca 2-3st kvistar för det är ju fler blommor/kvist. Om man vill kan du ha något grönt bland blommorna och det gröna kan killen ha i kavajslaget.
att ha eller inte ha beror ju på DIN egen käsnla, vill du ha eller inte. Jag älskar blommor och skulle alla gånger ha några blommor.
ett tips är att ta bprt "plupparna" i liljorna för de kan färga av sig på klänningen om de ramlar av, som de lätt gör.
Om du vill dinns de lilorna i många olika färger men det kanske du visste :)
när ska ni gifta er???
11dec :) beställde bukett och corsage igår :) blir en bukett med bara 3 liljor :) corsage blir något grönt blad och en vit ros :)