• ClaraH

Hemlig vigsel? Hur reagerade era familjer och släktingar?

lovis80 skrev 2010-10-27 15:35:03 följande:
    Vi hade tänk gifta oss med bara närmaste i familj och släkt altså mor och farmödrar, syskon och föräldrar i hemlighet för att senare bjuda in till bröllopsfest för alla vänner och övrig släkt.Anledningen till att vi gör på detta sätt är att min m2b vill ha ett litet och intimt bröllop. Han hatar att stå i rampljuset och skulle vi ha ett stort bröllop skulle jag nog få dra ett levande lik fram till altaret, jag vill ju gärna att han ska komma ihåg vigseln efteråt =)Min dröm är den motsatta med ett stort bröllop för alla vänner. Så det får bli en kompromiss.Mitt råd till dig är att ni ska göra precis det ni känner för, det är er dag och känner sig någon stött så får dom väl bli det. Man kan inte anpassa sig för att göra andra nöjda. Så resonerar iaf vi.

Jag är i precis samma situation. Vi gifter oss inte hemligt men bara med familjen och sen har sambon gått med på en stor fest ett par veckor efteråt, men han vill inte ha alla gäster med på cermonin. Vi är öppna med att vi gifter innan själva festen. Jag skulle inte vilja göra mamma ledsen med att hon inte fick vara med.

Svar på tråden Hemlig vigsel? Hur reagerade era familjer och släktingar?