• Toria

    Möhippetips

    Vad har ni gjort för er väninna? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Möhippetips
  • Mariabridetobe

    Min svägerskas möhippa pågick hela dagen(var ej själv med o planerade ,men hon tyckte den var kanon):
    Stormade in mitt i frukost o kidnappade henne och hon fick en balklänning fr 80 talet på sig o barn tiara, sen fick hon leka servitör på Mc Donalds, sen handklovades hon fast i en kundvagn m inköpslistan på ryggen och fick be om hjälp att fylla vagnen av andra handlare. Då hon är försäljare, så tog vi alla med oss 2 saker vi inte ville ha längre som hon fick sälja (för att ha "råd" med utekvällen sen) Hon sålde alllt!! Laserdom (alla vi tjejer älskade detta o avslutade med lite bastu o relax)  kördes innan hon fick spela in en skiva. Vi lagade all mat ihop hemma hos en kompis till bruden och avslutade ute på ett dansställe. (hon klädd till 80 tals brutta)

  • passionsblomman

    Har din väninnna dnågon barndomsdröm om något hon ville bli när hon blev stor?

    En kompis till mig ville bli baletdansös när hon var liten. Så hon fick gå på balettlektion iförd tyllkjol och allt och vi var såklart med. I samband med den hade vi också can-can dans hela gänget vilket var asroligt.

    Utöver det hade vi mingel och bubbel hemma hos en av tjejerna, med leken där var och en hade med sig ett paket som hon skulle gissa vem det var ifrån. En trevlig lära-känna-lek för alla som inte visste s mycketom varandra, picknick, kubb, en liten frågesport hon fick stanna folk och göra, dartturnering på en pub, massage för bruden medan vi klippte och klistrade i ett album (som hon fick sedan) och lite sådant. Vi avslutade dagen med middag och party på lokal.

  • hoodilady
    Mariabridetobe skrev 2010-10-27 13:00:32 följande:

    Min svägerskas möhippa pågick hela dagen(var ej själv med o planerade ,men hon tyckte den var kanon):
    Stormade in mitt i frukost o kidnappade henne och hon fick en balklänning fr 80 talet på sig o barn tiara, sen fick hon leka servitör på Mc Donalds, sen handklovades hon fast i en kundvagn m inköpslistan på ryggen och fick be om hjälp att fylla vagnen av andra handlare. Då hon är försäljare, så tog vi alla med oss 2 saker vi inte ville ha längre som hon fick sälja (för att ha "råd" med utekvällen sen) Hon sålde alllt!! Laserdom (alla vi tjejer älskade detta o avslutade med lite bastu o relax)  kördes innan hon fick spela in en skiva. Vi lagade all mat ihop hemma hos en kompis till bruden och avslutade ute på ett dansställe. (hon klädd till 80 tals brutta)


    ÅÅh va kul det lät!! Blev riktigt avis på den bruden!!
    Hur mycket fick ni betala var för hela dagen? 
  • hoodilady

    Hade möhippa för min svägerska i somras. Först smög vi oss in genom källaren hemma hos henne och överraskade henne genom att storma upp för trappan, sen fick hon klä sig i en svart kroppstrumpa med magväska och krigsmålning. 
    Sen åkte vi till skogen och gick en höghöjdsbana (Det va verkligen såå coolt!!) Sen efter det åt vi picknick i skogen och pratade roliga minnen.
    Sen åkte vi till ett köpcentrum i Linköping där hon fick nynna låtar för folk, och för varje rätt de gissade fick hon 10 kr av oss. När hon sen hade samlat ihop 100kr fick hon gå och köpa sig ett par strumpbyxor hon skulle ha på kvällen.
    Sen åkte vi hem til tärnan, duschade, drack och lekte lekar. Bla kom en kille som strippade. Låter tacky, men det var roligt för han kände bruden, han var maskerad först.
    Sen klädde vi henne i 90tals kläder och gick ut på den lokala krogen.

    Det här var verkligen inte min drömmöhippa, men den passade henne. Det viktigaste tror jag är att man får tid att ha kul och skratta ihop och att allt handlar om bruden! :)

  • prinsessanogrodan

    Det viktigaste är att det blir roligt för bruden. Inte att hennes vänner ska ha roligt på hennes bekostnad.
    Det är ju olika vad man som brud vill göra på sin hippa men vissa kanske gillar att bli utklädda och mer eller mindre tvingade att göra "pinsamma" saker som att sälja kyssar eller göra nånting som dildoparty eller måla kroki eller gå på strippklubb eller bli tvingad att svara på intima frågor om sin blivande man,deras samliv eller deras förhållande...Andra kanske skulle HATA varje sekund av såna aktiviteter, vissa kanske skulle ledsna av att bli "tvingade" att ha fula kläder på sig och skulle känna sig utskämda och förnedrade av aktiviteter som dom här ovan. Innan man planerar en hippa så kan man faktiskt luska lite med blivande mannen för oftast pratar man som brudpar om hippa och svensexa och vad man skulle vilja eller inte vilja ifall det blir hippa och svensexa.
    Värt att tänka på är ju att en brud som i vanliga fall är frispråkig och drar grova skämt kanske INTE alls vill gå på strippklubb eller svara på närgångna frågor om blivande mannen. Man kan alltså inte att för givet att man "vet" hur bruden vill ha det eller bara köra nånslags "standardhippa" utan man ska luska med blviande mannen.

  • Needlecushion
    Toria skrev 2010-10-27 12:48:47 följande:

    Vad har ni gjort för er väninna? Hjälp mig!


    Jag drog iväg syrran på en strippdanskurs och söp ner henne  och hon fick dansa i stan på stolpar utan skruvar o otyg på allt till en väldigt fin eurodisco blandning på kassetstereo :)

    Allt i uppsala på kulturnatten. Härlig uppmärksamhet med fulsnygg utstyrsel och sedan krogen utgång. :)

    Ja o vi rusade väl in i hennes lgh till att börja med o började fylla på med mat och alkohol och fixade till hennes yttre, sen drog vi genom stan till fyris där kursen hölls. Man kan även få hem stolpe plus kursledare för en inte alltför dyr peng på många platser i sverige :)
  • justlove

    låter skoj tycker om iden med att alla tar med två saker hem i från som hon fick sälja för att ha råd med sin utekväll=D

     min tanke till min vänns möhippa är att köpa några tio pack rosor inte jätte dyrt kanske 100 kr max per tio pack finns ibland och sälja rosor för 20 kr styck för att ha råd med utekvällen hon måste sälja sj=)

    sedan laserdom eller kareokebar hon måste sjunge en sång man kan ju ställa upp med henne då;)

    tycker om iden med spa=D

  • Lillskoj

    Jag hade en underbar möhippa som mina vänner hade annordnat. En del i det hela var att under hela dagen så fick jag presenter. När jag fick presenterna, som jag inte visste vem det var ifrån, skulle jag gissa vem dom var ifrån och varför. T.ex. fick jag ett tusenbitars pussel av opera huset i sydney som symboliserade att vi var i sydney tillsammans och att vi tillbringat många helger på landet med att bygga pussel. Jag fick även t.ex. en Abba skiva som symboliserade när jag och hon var på "Mamma mia" m.m. Det var ett kul inslag emellan alla aktiviteter.

    I Övrigt så väcktes jag med en underbar champagnefrukost, vi gjorde ngt som heter "Statsuppdraget", vi hade picknic, vi hade sumobrottning, jag fick  smikning och hår av en frilansandemake up artist, vi åt en underbar middag och sen var det en helkväll ute!!

    En underbar hippa med underbara vänner och systrar

  • justlove
    Lillskoj skrev 2011-01-03 22:00:37 följande:
    Jag hade en underbar möhippa som mina vänner hade annordnat. En del i det hela var att under hela dagen så fick jag presenter. När jag fick presenterna, som jag inte visste vem det var ifrån, skulle jag gissa vem dom var ifrån och varför. T.ex. fick jag ett tusenbitars pussel av opera huset i sydney som symboliserade att vi var i sydney tillsammans och att vi tillbringat många helger på landet med att bygga pussel. Jag fick även t.ex. en Abba skiva som symboliserade när jag och hon var på "Mamma mia" m.m. Det var ett kul inslag emellan alla aktiviteter.

    I Övrigt så väcktes jag med en underbar champagnefrukost, vi gjorde ngt som heter "Statsuppdraget", vi hade picknic, vi hade sumobrottning, jag fick  smikning och hår av en frilansandemake up artist, vi åt en underbar middag och sen var det en helkväll ute!!

    En underbar hippa med underbara vänner och systrar
    låter jätte skoj mer ideer när jag ska planera möhippa för min vän=)
  • Emsie

    Jag tycker som nån sa tidigare att man ska fokusera på att göra det till en bra dag för bruden och göra saker som man tror att hon skulle uppskatta. Sen beror det väl lite på budget, hur många och hur nära de vännerna som är med är.

    En grej som jag tror kan vara kul om man är nära kompisar allihop och bruden inte är blyg är att fixa så hon får ta bilder till en secret box, hoppa fallskärm/bungyjump, om hon är modig, om hon är lite konstnärlig kan hon ju få måla en tavla av sin m2b, tror även att man skulle kunna få till det med "Medborgarskolan" eller nått sånt ställe att få en lektion i silversmide eller nått i den stilen där hon (och säkert resten också) kan få till verka ett smycke, åka gokart, sminklektion (kanske passande om hon tänker sminka sig själv till bröllopet eller testa nån mer look), mysa i ett hotells relax avdelning, få massage (kanske även få lära sig att ge) och äta god mat om hon är lugn och inte vill ha nån typisk möhippa. För även om man inte tycker om att vara i centrum, vill supa sig full, skämma ut sig eller vad man har för anledning till att inte vilja ha en möhippa så uppskatta nog dom allra flesta en heldag med sina vänner om man umgås på lite mer samma premisser som man brukar.

    En grej som vi ordnade på en möhippa var en möhippebok där vi stoppade in minnen (bilder och text) vi hade med bruden, brudgummen, lite om oss själva om den dagen och lämnade en sida med frågor till henne som hon fick besvara och fylla i under dagen. Kul att ha efteråt också.

    På en annan möhippa jag var på så hade det samordnats med svensexan så att paret under en timme fick en danslektion och sedan dansa upp den för oss andra och sen även dansa den på bröllopet.

    Om man känner brudgumen väl kanske man också kan göra en frågesport och kolla hur väl hon känner sin blivande (bra med inte för alltför svåra frågor då så hon får kalla fötter :P). Man kan ju ha pratat med honom innan och frågat honom om saker som när han först insåg att han älskade henne, varför han älskar henne, hans favorit bild på henne osv. Kan vara kul för bruden att höra sådana saker som man kanske inte pratar om varje dag..
     
    Finns ju massor av roliga saker man kan göra :)

Svar på tråden Möhippetips