• icimici

Inte överens!! Hjälp

Jaha vi är inte alls överrens med våra planering här hemma. Gud detta är jätte jobbigt..

Jag vill gifta mig i kyrkan, han i Rådhuset.

Jag vill bjuda många, han vill bara Bjuda familjen.

Jag vill ha en stor fest efter vigseln, han vill bara äta på en liten restaurang.

Jag har gått med på att gifta mig i Rådhuset nu eftersom han inte är troende och skulle inte va bekväm med kyrkgrejset. Snällt av mig. Men han ger inte med sig på något. Jag har sagt att vi kan ha en liten vigel med våra familjer (sex personer!?) och sen ha en fest efter med våra vänner, men nej, de går inte enligt honom!

Vad ska jag ta mig till. Vad ska vi göra efter vigseln? Hjälp tack

• Svar på tråden Inte överens!! Hjälp
  • Glamourama

Varför kan han inte kompromissa om du kan?
    Har du fågat varför han inte vill ha en stor fest? Pengar, rädslor?

• icimici

Ja de är väll mest pengarna säger han. Vi tjänar inte mycket då jag pluggar, men vi har ju sparat ihop pengar förut och det har fungerat.

• Farmall

Kan ni inte köra mittemellan då?

Ex. Gift er i trädgården hemma eller på någon fin plats ni gillar och ha "lagomt" mycket folk. Gå halva vägen var.

• Emblas Mamma

festen behöver ju inte bli jättedyr.

Laga maten själva, tårtan med! Kör med sportify istälelt för liveband!

dekorera själva. Plocka blommor. finns mycket att spara in på!

Bestäm inte datum ännu utan vänta några månader och se vad ni kan tjäna in.

Jag studerar också men kan lägga undan ganska mycket ändå. Man kan leva snålt ett tag :)

Sen gör ju sommarjobb väldigt mycket med.

• icimici

Vi har ingen trädgård. och jag vill inte ha massa massa folk heller för vi känner inte så många. men runt 20 skulle jag vilja vara. familjen och närmsta vännerna. inte bara 6 personer, vi är inte många i våra familjer.

• RockTroll