• turbovampyria

Svart brudtärneklänning

Min syster som också är min brudtärna ska ha svart tärneklänning. Det är faktiskt min klänning som jag använt en gång. Vi har ungefär samma storlek. Hon älskar den, är jättefin i den och den passar henne perfekt. Problemet är är att vi har fått massa skit av folk för att hon ska bära svart. De tycker inte det passar sig till bröllop. Vad anser ni? Kan man låta sin brudtärna ha svart klänning?

• Svar på tråden Svart brudtärneklänning
  • FruFiddeli

Absolut! tycker inte det är något konstigt eller fel alls, är inte det en ganska vanlig färg på tärnklänningar? Kör på, strunta i vad alla säger de är inte de som ska gifta sig!

• mattiasFästmö

Vill ni ha det så ska ni ha det, det är eran dag. Men eftersom du frågade också vad jag anser så tänker jag också lägga in att jag aldrig skulle ha det på mitt bröllop. Svart är sorg och mörker och dystert. Inte lyckligt och glatt. men smaken är ju som baken!

• Jessan83

Tycker det är mer än okej. Jag gifter mig på nyår och sa att om man vill ha svart med paljetter eller liknande så är det mer än okej! Vill att alla känner sig bekväma, fina och glada =P

• Lindahl

Varför skulle man inte kunna det???
    Vårt färgtema kommer att gå i svart, silver och vitt.... jag har själv svarta detaljer på min bröllopsklänning..
    En kompis hörde av sig till mig och undrade hur jag ställde mig till att hon hade en svart klänning på bröllopet, hon hittade bara sånt hon gillade i svart eller rött...
    För min del spelar det ingen roll, vill att dom som kommer på bröllopet ska ha kläder dom trivs i och med tanke på att vi gifter oss nyårsafton så är det ju delvis en nyårsfest och de flesta klänningar går ju i svart....man kan ju alltid piffa till dom med en snygg bolero, halsband och andra accesoarer...

• Noella

Min tärna kommer också ha svart klänning, så såklart kan hon det!

• Margris

Det är inte så längesen man gifte sig i svart...så varför inte? Har själv funderat på det.

• Björns Ida

Mina tärnor ska ha svarta klänningar med cerisa band i midjan/cerisa detaljer. Tror det kommer att bli skitsnyggt! Svart är ju en så accepterad och modern färg och jag tycker inte att den är så förknippad med sorg som förr så jag tycker att man ska göra som man vill. Förr var ju brudklänningarna svarta!

Mina inbjudningskort ska också vara svarta. Några äldre som reagerat på det men svart och cerist blir vårat tema. Och svarta inbjudningskort är det enda min blivande man sagt att han vill ha och då gäller det att ta till sig de få saker han har åsikter om!

Det är ditt bröllop - du bestämmer!

• Planer

mina tärnor ska ha svarta klänningar! jag tycker det är snyggt och stilrent!

• Vi2alltid

Man får nog räkna med att folk reagerar. Jag gillar själv inte svart på bröllop, och det är inte för att det symboliserar sorg i sig, utan den ger mig en känsla som är lite dyster helt enkelt. (beror säkert på att svart har varit förknippat med sorge, men det är inte så att jag tänker "oj nu är det sorg, utan det är själva känslan som infinner sig.)
    Har varit på flera bröllop i sommar, på ett hade tärnorna helt svart vilket jag helt enkelt tyckte kändes "tungt". Men på ett annat hade tärnorna lättat upp det svarta med en färg vilket gjorde det hela mycket lättare.

Så: Självklart bestämmer ni själva, men ert val kommer ju förstås påverka på ett eller annat sätt. Bryr ni er inte så mycket om hur gästerna reagerar så är det ju enkelt, men är ni oroliga för hur gästerna reagerar så bör ni inte välja svart, åtminstone inte helsvart.

• EmmaochTommy

våra tärnklänningar kommer antagligen ha svart färg som bas. det är snyggt!

vem betalar era tärnklänningar? gör tärnan det?

Svar på tråden Svart brudtärneklänning