• Miu

Vilken är finast som tärnklänning?

Vilken är finast tycker ni?

Den svarta eller lila tänkte jag och något band runt midjan på den svarta i så fall för att göra den lite mer festlig:

www.bonprix.se/se/Satinklaenning-2263677-bundle.htm&pa=0&fb=0&ssz=-1&spr=300&sco=-1&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&oItem=95963595&bu=2263677

Den gråa med bolero:

www.bonprix.se/se/Satinklaenning-2743524-bundle.htm&pa=0&fb=0&ssz=-1&spr=300&sco=-1&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image

• Svar på tråden Vilken är finast som tärnklänning?
  • moonlightgirl

Den korta gråa tycker jag också.

• nsdtr

jag har ev tänkt köpa den långa till min tärna fast i vinrött,, tycker den är superfin

• Miu

Det blir nog den långa. Min tärna tyckte att det var superfin :) Och jag också

• folie

Den gråa. Den är mer klassisk och känns mer som en tärneklänning.

• Sarkastisk ljubicica

Jag föredrar den långa. Den känns mer elegant och bröllopsfin. Den gråa känns mer som en fest/utekvälls-klänning.l

• Alorna

Fina båda två.
    Jag köpte en klänning från bonprix som jag tänkte ha till min tärna.
    Den åkte dock tillbaka samma dag då den såg fruktansvärt billig ut.

• Miu

Ok, det var tråkigt. Hur var annars bonprix i storlek. Jag har aldrig beställt från dom.

• Sörön10

min mamma brukar shoppa där och hon säger att storlekarna är stora. Hon köper en strl mindre än vad hon brukar ha och det verkar passa! 

• liiine89

Jag röstar också på den långa. :) .. Om den inte skulle passa eller duga, så har du alltid 14dagars öppet köp :)

• liiine89

Dock är leveranstiden lite överdrivet lång, 6-14 dagar..

• S2011

jag tycker bättre om den långa.

om man dessutom begagnar sig av klädkod (och det gör ju de allra flesta) så är den grå för kort. "lägsta" dresscode innebär knälång kjol och jag tycker faktiskt inte att det gör sig särskilt bra med klänningar av kortare modell än så. jag skulle definitivt bli upprörd om det kom gäster/tärnor i den klänningslängden till mitt "kavaj-bröllop".

• Sörön10
    liiine89 skrev 2010-11-01 18:10:14 följande:
    Dock är leveranstiden lite överdrivet lång, 6-14 dagar..
    Kläderna finns i tyskland. Det är därför. Jag ringde och frågade en gång! haha! 
  • delfin78

min kompis var tärna i somras och hon hade den lila, den var super fin på och passade kanon....

• Uppsalabrud2010

Sörön10 skrev 2010-10-31 17:31:21 följande:
    Den grå, korta! Den långa känns för "sexig" i sammanhanget tycker jag. 

Håller med Sörön10. Helt klart den grå.

• TheD

Jag gillar bäst den gråa, den kosta dvs men den känns för kort för att vara tärnklänning. Men det är inte mitt bröllop!!! Jag hoppas du/ni får allt så som ni vill ha det :D

kram

• Donnaponna

Helt klart den svarta:):):) Den grå såg lite tråkig ut...

Svar på tråden Vilken är finast som tärnklänning?