• Cinnta

Ska vi bjuda dem?

Jag vet varken ut eller in. Jag har två barndomskompisar som gifte sig mede varandra för 5 år sedan. Jag och min sambo var bjudna då och gick på bröllopet men betalade kuvertavgift. Nu har vi inte träffat de på 5 år. Inte smsat och inte skrivit något på facebook. De har hunnit få två barn sedan dess som vi således aldrig träffat heller. Frågan lyder: ska vi bjuda dem? Det känns som vanligt hyfs att bjuda tillbaks men det har ju gått 5 år. Vi kommer även ha bjuda våra vänners barn på bröllopet, vilket innebär två barn till om de kommer. vi vill hålla oss under 50 gäster, med dem blir det över 50. Hur göra? Några råd? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ska vi bjuda dem?
  • liiine89

sanna vänner kan ha långa perioder utan att prata med varandra och utan att
    ifrågasätta vänskapen. med dessa vänner känns det som att ni pratade
    igår, oavsett hur lång tid som har gått eller hur långt avståndet mellan
    er är.

• mattiasFästmö

nej jag tycker inte att ni behöver bjuda dom. om det inte är så att ni vill ta upp kontakten med dom igen och genom att bjuda dom då sträcker ut en hand till att få tillbaka vänskapen. men när ni ändå ska ha ett sånt pass litet bröllop och ni inte pratat så tycker jag inte att ni behöver bjuda dom. Jag bjöd bara de två barndomsvänner jag fortfarande har kontakt med på vårt bröllop. De andra som man har lite slentriankontakt med eller ingen alls kändes inte som om dom var lika mycket 'måste' att ha med på vår dag, speciellt om man inte kan bjuda hur många som helst

• Sebastiána

Jag tycker att om det gått 5 år och ni inte umgåtts alls på den tiden så behöver ni inte bjuda tillbaka om ni inte absolut vill.

• MrsT2011

Håller med Sebastiana! Jag var på min kusins bröllop för fyra år sedan, men vårt bröllop blir så litet att bara mormor är bjuden av släktingarna, så jag ska inte "bjuda igen" och tror inte att kusinen tagit illa vid sig av det.

• AHB

Bjud dem inte! Bjud de vänner som ni vill dela er stora dag med och bjud ingen för att ni känner att ni "måste".

Svar på tråden Ska vi bjuda dem?