Naturnära lokal Göteborg
Någon som kan tipsa om en lokal i naturen, Göteborg, där man kan ha med sig egen mat och dryck? Känner till Kolmaden vid Delsjön och kommer kika närmare på den men tänkte höra om det fanns fler alternativ.
Någon som kan tipsa om en lokal i naturen, Göteborg, där man kan ha med sig egen mat och dryck? Känner till Kolmaden vid Delsjön och kommer kika närmare på den men tänkte höra om det fanns fler alternativ.
några tips?
Varmbadhusets Festvåning finns ute i Saltholmen. Kanske inte så nära naturen men den ska vara belägen vid vattnet precis.
Det kanske kan vara ett alternativ för dig?
Dryck kan man ta med sig själv, dock osäker på maten. De är snabba på att svara på mail så skick iväg ett mail till dom ifall du är intresserad och har frågor.
Ett tips är att kolla runt med olika föreningar. Även på Göteborgs stads hemsida så har dem en lista på alla lokaler som hyrs ut av kommunen.
Det beror på hur många ni är också såklart, men vet att det finns en lokal i slottskogen. Det är ju mitt i stan med grönska omkring. Fast det kanske är ok utanför smeten också? I så fall så rekommenderar jag nog bygdegårdar.
Hoppas det var till lite hjälp!
Tack för era tips, ska kolla dessa nu
Varmbadhuset verkar vara jättefint, men det verkar oxå dyrt att hyra lokalen efter att ha läst några trådar här på bt. Lokalen i slottskogen verkar oxå fin, bygdegårdar var lite svårt att hitta på nätet, det var endast två registrerade i Göteborgsområdet. Fortsätter letandet.
Vi ska hyra en härlig lokal vid havet med egen brygga, är ingen klassisk festlokal så mat och dryck fixar man själv. Nackdelen, om man nu ser det så, är att det är alkoholfritt som gäller.
Så mitt råd är att åka runt i områden du gillar och se vad det finns för lokaler som inte är typiska festlokaler. Kanske nån klubblokal eller så?
Jag har tidigare varit på bröllop i en lokal en liten bit in på hisingen. Runt om var det hästhagar, fält och lite skog... Väldigt gemytligt!
Tror de hade beställt ett helhetsarrangemang men tror det var valfritt?! Hur som helst fixade de som arrangerade det med bord, dukar, porslin, serveringspersonal, catering osv men brudparet köpte in all dryck själva. Och det tar ju ner helhetskostnaden en hel del...
Den hette iaf Dragongården och du kan ju alltid kolla om du hittar dem på nätet!
Lycka till!
Tack! Det ska jag kolla.
kolla gräfsnäsgården mitt i slottskogen, den är fin!
Jag var toastmadam på ett bröllop i Tollered där de hyrt en jätte mysig lokal. Det rinner en bäck precis vid entrén som är halvt om halvt inne (sten tak men inga väggar) sen där inne har lokalen mycket trädetaljer och stentak/pelare. Louchområde och stor bar (man får ha med egen mat och alkohol) Väldigt svårt att göra lokalen rättvisa.. Den hyrs ut av Sjölyckan i Tollered.
Botaniska trädgården och Trädgårdsföreningen och också lokaler!
Jag skulle varmt rekomendera kolmaden i delsjön, men kruxet är att den är väldigt poppulär så om du är intresserad ring på engång!
Såg att någon tipsat om Trädgårdsföreningen, jag kollade själv upp det men då får man inte ta in egen catering så det föll bort för oss.
Vi valde istället Stora Holms Säteri på Hisingen, känner inte till området jättebra men det är ju rätt så lantligt i alla fall... Också extremt populär lokal har jag förstått så där gäller det att boka omgående om ni ska gifta er nästa år (hela 2011 har varit fullbokat i ett halvår tydligen!)
för övrigt gissar jag att JockeCave jobbar på Berg211... En liten parentes bara.
Tipsar om Aschebergska Eken på Hisingen, vid Lillhagsparken!
www.aschebergskaeken.se
Stort, otroligt vackert och naturnära, hyfsade priser. Vet dock inte säkert om man får ta med sig egen mat, men värt att kolla upp?
Om ni kan tänka er att åka en bit utanför Göteborg har jag precis hittat ett ställe som vi skall besöka nästa vecka. Uddenpool. Ligger i Tollered ca 3 mil från Göteborg
JÄTTE FINT!! Man kan ta ett koncept genom dem men det fanns även möjlighet att ordna allt själva.
Värt att titta på!!
Antar att TS har slutat leta nu när det gått ett år, men någon annan kanske kan ha nytta av mitt tips:
www.radahbfmolnlycke.se/
Klicka på rubriken "uthyrning av lokal".