• Lexzi

Jag behöver hjälp?!

Jag har ett problem.

Inbjudningskorten är klara och redo att skickas ut. Enda problemet är att vi inte lyckas få kuverten att hålla ihop. Hållas stängda liksom

Vi har sådana här vikkuvert (kort och kuvert i ett), med fyra flikar som ska stängas och sedan är inbjudan inuti.

Men vi får de inte att hålla ihop. Vi har provat att tejpa ihop dem, klistra, dra ett snöre över. Nu vet vi inte vad vi ska göra!

Injudningarna skulle ha gått ut igår (ingen egentlig panik då bröllopet inte är förrän i februari) och vi står still.

Har ni några tips?

• Svar på tråden Jag behöver hjälp?!
  • Amor in aeternum

Har ni testat sånt där lack man brukade ha på julklappar förut? Jag såg att det fanns på panduro, både guld, silver och rött. Finns stämplar med hjärtan och ringar och alla möjliga olika grejer.

• Lexzi

Ah, det var ett bra tips.
    Det vore ju en lösning som borde funka.

Ska jag kika på.

TACK!

• Sarkastisk ljubicica

Annars kan ni knyta ett fint band runt kuvertet, som ett paket.

• Planer

Vi ska ha likadana kort, men vi ska ha kuvert ändå! vi ska knyta ett organzaband runt inbjudningskorten och sen ner i ett kuvert!!!

• mikita

Har du provat såna där små fyrkantiga kuddar med klister på båda sidor, som man har när man scrappar? Men då riskerar men ju att det går dönder när man öpnnar.... :(

• La Litchi

Om du vill klistra ihop testa Pritts glue-it. Super smidigt och använda och sitter bra. Finns med refill. Det är samma princip som finns t.ex. för tipex.

• 27juni2009

sigill lack akn smula sig när man ska öppna men de finns ett mer limaktigt som jag kan rekomendera

• CherryKola
    27juni2009 skrev 2010-11-03 13:58:41 följande:
    sigill lack akn smula sig när man ska öppna men de finns ett mer limaktigt som jag kan rekomendera
    Eller vax. Fast det kanske va det du menade? Är som limpinnar till limpistoler fast det är istället sigillvax. Och man använder limpistol (alt. vaxpistol)

Ska i alla fall hålla i posten står det. Vi ska ha det på våra kuvert. Finns i massa olika färger :)

Svar på tråden Jag behöver hjälp?!