Vinterbrudar
Hej!
Vilken roligt tråd! Grattis till alla som ska få sin älskling!
Här är en till som gifter sig i vinter, i december närmare bestämt!
Vi kommer gifta oss borgerligt och ha middagen på Grand Hotel. Vi kommer ha 40 gäster och allt är mer eller mindre klart!! Så himla skönt. Grand har dessutom varit suveräna, vi har fått en egen projektledare från deras sida som sköter all kontakt m florister, hovmästare+kockar, serveringspersonal, dekoratörer och konditorer - vi mailar bara våra önskemål och de är snabba på att plocka upp bollen + komma med egna förslag.
Jag såg att ni pratade om det där med jacka vs ingen jacka och jag kommer ha en liten spetsbolero som jag beställde på etsy.com. Den är urfin och klart mkt billigare än om man köper i brudbutik eller hyr, ett tips! Annars ska jag ha en lång, vit chiffongklänning och under den: spanx! Någon mer än jag som kommer ha fläskihållande underkläder?? Min enda fundering är HUR jag ska kunna gå på toaletten under kvällen... Gördeln går upp till underkanten på bhn och sitter som berget, måste få hjälp vid på klädningen att dra upp den hela vägen. Kanske får jag engagera min bästa kompis i ärendet... :P
Vad gäller blommor så ska jag ha en brudbukett i bara brudslöja. Har hittat en hel del fina bilder på nätet som jag inspirerades av, så den kommer vara tät bunden (så att den inte ser ut som en kvast!) i samma storlek som en basketboll typ. Hoppas att det blir fint!!
Hur gör ni med hår o smink? Ska ni gå till ngn, eller fixar ni själva?