• Karamellen

Gardera sig med två buketter?

Har betsällt en brudbukett med rosafärgade kallor. Vi gifter oss i december och skulel fota oss efter vigseln. Nu ser det ut att bli ändringar i planen och fotograferingen kommer ske utomhus innan vigseln istället.

Började då fundera på om man ska ta det säkra före det osäkra så blommorna är fina under vigseln genom att:
    1 - fota utan blommor, de får vara inne "i värmen"
    2 - köpa två likadana buketter och ha en som backup

Sambon röstade på alternativ nr 2 men jag vet inte... Känns kankse lite overkill?

• Svar på tråden Gardera sig med två buketter?
  • Snigel Bee

Lite overkill ja me två buketter! :P kostar ju med inte gratis direkt! Jag hade frågat floristen om hur tåliga blommorna är! Sen handlar ju inte om en heldag utan egentligen bara ute tiden sen kyrkan! Man springer ju inte omkring me buketten på festen! Gjorde inte jag iallafall! =)

• passionsblomman

Vill du ha levande blommor även efter fotningen så behöver  du två, ifall det är minusgrader, men annars är mitt råd att skippa buketten på utomhusfotona och ta några med bukett i inomhusmiljö.

• Karamellen

Ja, norrbotten i december brukar vara minusgrader

M2B kommer ha långkalsonger på sig under sina kostymbyxor för att "överleva" utomhusfotograferingen

• Karamellen
    Snigel Bee skrev 2010-11-04 12:53:15 följande:
    Lite overkill ja me två buketter! :P kostar ju med inte gratis direkt! Jag hade frågat floristen om hur tåliga blommorna är! Sen handlar ju inte om en heldag utan egentligen bara ute tiden sen kyrkan! Man springer ju inte omkring me buketten på festen! Gjorde inte jag iallafall! =)
    Precis, sålänge blommorna är fina i kyrkan spelar det mig ingen roll sen! Jag kommer inte att spara den, är inget direkt fan av torkade gamla buketter.

Dock lär det ju bli några foton även efter vigseln, med familjerna och så...

• passionsblomman

Karamellen skrev 2010-11-04 12:55:33 följande:
    Ja, norrbotten i december brukar vara minusgrader M2B kommer ha långkalsonger på sig under sina kostymbyxor för att "överleva" utomhusfotograferingen

Ja det brukar det! och ganska många oftast också. Ta era foton utan bukett. Du behöver vara snabb mellan bil och vigsellokal/festlokal också.Ha gärna ett papper runt buketten i de momenten.

• mrsholbrook2b

du har inte tittat på fejkblommor? De har fina på denna sidan från USA http://www.thebridesbouquet.com/ jag ska beställa mina därifrån! Brudbuketten, fyra tärnbuketter och en liten korg med rosblad till min brudnäbb går på ca 800 kr

Svar på tråden Gardera sig med två buketter?