• min hemlighet

present för blivande familj!?

kan någon hjälpa mig att hitta en bröllopspresent för en blivande familj?

jag tänker mig 2 stora + en baby/mini av tex påslakan, badrockar, sovkläder eller något liknande

barnet är inte på gång än men de ska börja produktionen direkt efter bröllopet som jag fattat det och jag tycker det skulle vara en gullig gest att ge dem en present till "hela familjen".

jag har letat massor på nätet utan att hitta något och nu börjar det blir bråttom så alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden present för blivande familj!?
  • L i n a

Jag skulle nog akta mig för att köpa present till "hela" familjen. En baby kommer ju tyvärr inte alltid när man vill. Jag tycker det räcker med en bröllopspresent för att fira kärleken och paret som gift sig. Förhoppningsvis kan du köpa massa minisaker längre fram Men om du tycker att det är en fin gest så ska du ju göra så.

• MaybeBride09

Nej nej nej, köp inget till "barnet" för man vet ju som sagt aldrig. Det kanske drar ut på tiden osv. en i min närhet har haft jobbigt att få barn och hon hade nog inte tyckt om att ha ett påslakan set liggandes i garderoben som väntar.

Men, dom är ju redan nu en familj. Ge något till hemmet eller något som är till nytta för dom båda.

• Optimia

NEJ, köp absolut inget till "hela familjen" innan de ens VET om de kan få barn. Som MaybeBride skriver, så kan det kännas väldigt jobbigt att ha babyplagg liggandes i garderoben om man har oturen att få kämpa för att kunna få barn.

Har en kollega vars barn kommit till genom IVF, och har en kompis som förlorade sitt barn i vecka 23. Efter att ha sett den andra kompisen kämpa, genomgå allt från förväntningar och glädje över att få barn till djup sorg har jag bestämt mig för att aldrig "ta ut något i förskott". När babyn är född kan man överösa familjen med gulliga presenter

Jag förstår att du är glad över att de vill ha barn osv, men ta det lilla lugna med shoppandet än så länge.

Du kan ju köpa snygga, matchande lakan till brudparet istället, gärna av ett lite lyxigare märke som t.ex. Lexington.

• JustMeAndMyLove

Ser att de andra redan skrivit det och kan bara, tyvärr, hålle med. Din tanke är ju jättefin! Men tänk om det inte skulle bli som de önskar :/ Ibland är det jättesvårt att få barn, och då kan det nog bli lite fel..

Annars tycker jag badrock och sängkläder och sånt är bra presenter! Annat jag kan tippsa om är väl nått finare fotoalbum, det kan sporra dem att skriva ut foton vilket alltid är kul att ha sen! 

• min hemlighet

okej... kanske ska spara det "lilla" hemma hos mig tills det passar bättre att ge det.... vill ju inte göra nån lessen men det kändes som en gullig idé. men det blir ju lika bra om dom får ett matchande mini när "mini" själv har kommit=)

får se hur jag gör och om jag ens hittar nåt

• 1700tal

Fast tanken är väl jättegod, om du gör hela "setet" ( påslakan, sovkläder osv..) till dem nu och sparar det matchande setet till den lilla tills det är dags för det. Då kommer de alla gånger ihåg vad du gav när de gifte sig och tycker det är jätteroligt att den lillas "del" kommer i efterhand! Det skulle jag tycka, att den röda tråden följs...

• JustMeAndMyLove
    min hemlighet skrev 2010-11-05 20:16:48 följande:
    okej... kanske ska spara det "lilla" hemma hos mig tills det passar bättre att ge det.... vill ju inte göra nån lessen men det kändes som en gullig idé. men det blir ju lika bra om dom får ett matchande mini när "mini" själv har kommit=) får se hur jag gör och om jag ens hittar nåt
    Det tycker jag är en jättefin ide :) Och vem vet det kankse går jättefort så då får du snart ge sista delen av settet med ;)
  • MaybeBride09
    min hemlighet skrev 2010-11-05 20:16:48 följande:
    okej... kanske ska spara det "lilla" hemma hos mig tills det passar bättre att ge det.... vill ju inte göra nån lessen men det kändes som en gullig idé. men det blir ju lika bra om dom får ett matchande mini när "mini" själv har kommit=) får se hur jag gör och om jag ens hittar nåt
    Så kan du definitivt göra! Vore jättefint faktiskt :D
Svar på tråden present för blivande familj!?