• nasse75

ingen brudbukett

Jag tänkte inte ha nån brudbukett, känns som jag är enda bruden i världen utan. eller?

jag ser bara ingen idé med buketten o tycker det skulle kännas fånigt att skrida in med en bukett i händerna. vad jag ska göra med händerna, blir en annan femma :D

• Svar på tråden ingen brudbukett
  • mjlove

Jag har faktiskt också funderat på att skippa buketten, men jag är inte riktigt säker än.

Funderar dock på vad jag ska göra med händerna :S

• nasse75

haha! jo det blir mycket handsvett;) fast det blir det väl med bukett oxå.

vi har borgerlig vigselceremoni på festplatsen så det blir inte lika "stiff" som i kyrkan. men jag e en sån typ som ifrågasätter allt o hittade ingen point med brudbuketten.

kul att det finns nån annan som kanske inte ska ha bukett. lycka till!

• liiine89

jag funderar också på att inte ha någon bukett.. Hehe.. Ingen som har någon annan ide? =)

• ClaraH

Jag ska i och för sig ha en bukett, men på tal om att göra av händerna så brukar ju inte brudgummar ha en bukett, men klara sig bra ändå...

• lunagarden

När jag provade klänningen fick jag prova med bukett till också, och det höjde hela outfiten ytterligare ett snäpp

• SandyDeLuxe

Man kan ju ha en snygg liten väska eller nåt. De här från Asos gör ju ingen ledsen precis.

www.asos.com/Dune/Dune-Mistic-Vintage-Style-Beaded-Clutch-Bag/Prod/pgeproduct.aspx&cid=11305&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Silver

www.asos.com/Asos/Asos-Scalloped-Edge-Beaded-Clutch/Prod/pgeproduct.aspx&cid=11305&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Gold

www.asos.com/Asos/Asos-Nude-Feather-Clutch/Prod/pgeproduct.aspx&cid=11305&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Nude

• förlovadflicka

Jag ska ha en brooch bouquet! Världens coolaste, googla det :)

• mjlove

brooch bouqueten var jättefin, fast det är i princip en bukett du håller i så jag tycker inte det gör nån skillnad om man har en sån eller en riktig bukett.

nasse75 skrev 2010-11-06 14:40:10 följande:
    haha! jo det blir mycket handsvett;) fast det blir det väl med bukett oxå. vi har borgerlig vigselceremoni på festplatsen så det blir inte lika "stiff" som i kyrkan. men jag e en sån typ som ifrågasätter allt o hittade ingen point med brudbuketten.   kul att det finns nån annan som kanske inte ska ha bukett. lycka till!
    Jag är precis likadan, har nämligen en tendens att ifrågasätta det mesta. Vi ska också ha en borgerlig vigsel på festplatsen.

Men det viktiga är att man gör det man själv trivs med och inte följer strömmen. Många gör vissa saker bara för att "det är så" man gör på bröllop. Jag ser inte syftet med att göra vissa saker bara för att det är bröllop.

Lycka till med allt!

• weddinginlove

Vi hade itne brudbukett, vi är dessutom två kvinnor så vi hade kunnat ha två buketter men det kändes inte som oss.  Vi gick in hand i hand i stället =)

• pyrro

Hand i hand kan man ju gå även om man har bucket....det gjorde vi:)

• snartherrochfru

jag tänkte nog ha en större variant av handledsblomma, typ sån wrist corsage som man har när man går på amerikansk bal! det är mer min stil, och kanske blir det lite billigare också? ;)

• Alorna

Jag såg en brud som höll i ett levande ljus.

• liiine89

Om man nu blir avlämnad av sin far vid altaret så kan man inte gå hand i hand heller.. Så antingen får man väl vara barhänt eller ha en bukett. :)

Jag ska bli överlämnad utav min pappa, och jag var osäker på att ha bukett. Men det blir nog de endå.. :)

• nasse75

kul att höra olika åsikter o tips!

levande ljus vore fint, men skulle känna mej som lucia :)

broschbuketter e coola! men jag vill helt enkelt inte ha nåt i handen. får se, kanske jag går in med mina söner i varsin hand :D

• mrsJR

I Sex and th city-filmen, när Carrie äntligen giftar sig med Big i rådhuset har hon ju ingen brudbukett och hon ser lika elegant o tjusig ut för det. Jag har för mig att hon håller en liten kuvertväska i ena handen och mr Big i den andra. Supersnyggt tycker jag

• Maxiander

Brudbuketten var fantastiskt rolig att välja tycker jag! det är skönt att ha något att hålla i och så tycker jag personligen att det är bland den absolut roligaste och finaste detaljen. Men framförallt tycker jag att man får göra precis som man vill ;)

Jag hade en glameliaros, perfekt för mig :)

www.maxiander.se

• MiraJ

Jag funderar starkt på att skippa buketten jag med!
    Känns inte riktigt som mig med en bukett i näven... och då känns det juh mest bara som en onödig kostnad. Blir för mycket på nåt sätt för mig med klänningen och blommor och hela fadderullan. Vill ha mer avskalat med fokus på mig och den fina klänningen! Heheh...
    Räcker gott och väl att hålla hand! :)
    Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att ha bara nån enstaka blomma i hand, inte en hel bukett... Får se hur det blir...

• kokajo

Jag har varit på flera bröllop där bruden inte haft brudbukett, tycker också att det är lite krystat på nåt sätt. På det ena "bukettfria" bröllopet hade bruden en väldigt rolig håruppsättning med växter istället, kan ju vara nåt om man gillar blommor men inte vill hålla i nåt. Själv tänkte jag nog ha en enda blomma, möjligtvis med lite grönt runt. Typ en stor pion bara.

Svar på tråden ingen brudbukett