• Jessika81

Ta emot svar på inbjudan+ information

Vi kommer att ha över 100 gäster och funderar på hur vi ska göra med inbjudan. Kommer ju att skriva OSA och ett telefonnummer, frågan är om det ska vara vårt telefonnummer eller om vi ska låta vårt värdpar "ta hand om bokningarna"? Jag tycker ju det vore kul att prata med alla som ringer och (förhoppningsvis) tackar ja till att komma på vårt bröllop! Men man kanske inte hinner? (folk pratar förmodligen kortare tid med nån de inte känner :)) Dessutom kan värdparet tipsa om presenter om folk nu vill fråga om sånt.

Hur har ni gjort/hur tänker ni göra?

• Svar på tråden Ta emot svar på inbjudan+ information
  • Semlorna

Vi kommer ha OSA rätt långt innan bröllopet så tror vi kommer ta det själva. Känns mer personligt och i stil med det bröllop vi vill ha. Men vi ger också ut adress till bröllopshemsidan med inbjudningarna och där står mer information så alltför många frågor räknar vi inte med.

• Optimia

Många brukar ju skriva ut en mailadress (man kan ju skapa en gratisadress på t.ex. gmail enbart för bröllopet; typ johannaochpeter@gmail.com) dit gästerna kan skicka sina anmälningar.

Äldre släktingar utan dator lär ju ringa, men många yngre föredrar att maila.

Själv föredrar jag alla gånger att maila framom att ringa. Orsak: både jag och sambon har allergier det är väldigt viktigt att uppfattas rätt, och då tycker jag det känns säkrast att skriva det.

Ett bra tips är att be om gästernas telefonnummer (och adresser) i anmälan, då slipper man jaga runt efter det om man av någon anledning behöver fråga något. (Gäller främst allergiska gäster, eller gäster som av moralisk övertygelse inte äter vissa saker).

• Optimia

Äh, varför kom exempeladressen två ggr? BT:s bristfälliga forum spelar spratt ibland...

• Emdyl

Vi har en del gäster från utlandet så vi har valt att ha mail som första alternativ när folk ska svara på inbjudan.

Känns lättare att hålla reda på folks allegier och så också om man har det i skrift, även våra gamlingar i släkten är invanda med iaf mail, så det fungerar bra tycker jag!

Sen är det kanske några som väljer att ringa det får vi se, men som sagt, ska man bjuda över hundra gäster så kände iaf jag att det skulle bli lite för många samtal :)

• Mimini

Vi skrev med våran mailadress.
    Så vi har faktiskt fått många svar till den.
    Har fått allergi-info och sånt också till den i efterhand då vi bad om specificerad lista typ... Funkade verkligen jätte bra.

Vi var artiga och mailade tillbaka för att bekräfta att vi mottagit deras "anmälan" och de verkade gilla det också =)

Svar på tråden Ta emot svar på inbjudan+ information