• Kosmoskissen

Vad säger ni?

Hej!
    Vi planerar bröllop för fullt och det är ju inte alltför billigt om man säger så, även om man får försöka hålla i pengarna så gott man kan.
    vi försöker använda oss av kontakter, vänner och bekanta och vi hör oss för om någon känner till en fotograf, festlokal mm. Ja, allt sånt ni vet.
    Min frundering är då denna; om man fått hjälp av en bekant (inte så närstående men jag var inneboende hos dom förut) med att fixa lokalen tex, är det otrevligt att inte bjuda denna då? För inte ska väl hon räkna med att bli bjuden då, eller? Det är klart att det är upp till oss hur vi gör men ändå. Detsamma gäller tårtan och så där.

Ja, hur tänker ni om såna här frågor?

• Svar på tråden Vad säger ni?
  • JustMeAndMyLove

Jag hade nog bjudit personen som tack, men det beror ju helt på vilken kontakt ni har och hur mycket det skulle kosta! Men tjänar ni mycket på att få hjälpen så kan det ju v ara värt att bjuda personen i fråga :)

• Kosmoskissen

Jo det är helt sant. Två pers mer hit eller dit gör ju heller inte så mycket trots allt.. Det blir ju i så fall hon och hennes man. Värt att fundera på helt klart. Tack!

• JustMeAndMyLove
    Kosmoskissen skrev 2010-11-11 16:47:03 följande:
    Jo det är helt sant. Två pers mer hit eller dit gör ju heller inte så mycket trots allt.. Det blir ju i så fall hon och hennes man. Värt att fundera på helt klart. Tack!
    Ja, så länge man inte har ett bröllop där man lägger över tusenlappen per skalle hade jag gjort det :) Och om det var för vänner med. Många har bröllop enbart för närmaste släkten och då hade jag inte valt att bjuda andra utan kanske kommit på nått annat sätt att tacka :)
  • mattiasFästmö

jag hade såklart bjudit dom, det känns ju lite otacksamt annars

• Moster Stina

Men, det är väl KLART du skall bjuda dem.
    Eller så ber du vänner om hjälp, som du ändå tänkt bjuda!

Skulle tycka själv att det skulle kännas ytterst pinsamt och konstigt att hjälpa till att pynta lokalen, och så får man inte ens komma dit på festen!

BETALAR du för hjälpen, så är det självklart en annan sak!

F ö övrigt så hjälpte jag till med lokalen när en kompis gifte sig, och det var jättetrevligt, och ett sätt att lära känna några av de andra gästerna som också hjälpte till.
    Men då var vi alltså bjudna, och skulle på vigsel och fest samma dag.

(Sen ett annat sätt att lösa dilemmat för dig kan ju vara att byta tjänster med andra här på BT. Jag tycker det t ex skall bli jätteroligt att träffa några på mitt bröllop, som hjälper till med servering, som jag sen kommer att sjunga för vid deras vigslar.)

Svar på tråden Vad säger ni?