• quinniy

Bokade idag rådhuset

visserligen är det långt kvar innan vi ska gifta oss, men vill man ha ett speciellt datum så får man vara ute i tid.

Min sambo blev lite chokad, men det tillhör ju. Med tanke på att jag bara skickade ett sms, nu detta datumet nästa år ska vi gifta oss och vilken tid ;)!

Jag vill då ha två vittne, tror inte heller att jag vill ha med våra barn (ej bestämt än, dem är 3 och 8 då).

Sen är min tanke att beställa bord på någon resturang att vi bjuder vittnena och sen att vi tar in på hotell eller åker hem?

Vill ha det väldigt litet och enkelt, inga konstigheter. Men samtidigt så funderar jag på vad alla våra nära och kära, hur reagerar dem?!
    Vill ju inte ha någon stor fest och få massa presenter. Vill ju bara gifta mig med mannen i mitt liv <3 !! Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Bokade idag rådhuset
  • Niini

Måste inte vittnena vara över 18? Tycker jag skulle ha för mig att det är så.. Eller det kanske bara är i Finland?

• Kattpoet

Måste vara 18 år annars är det olagligt.

Man kan ha  familjen med sig på borglig och man kan göra det litet och intimt, det upp till er  själva så sätt dig ner och prata med sambon om det hela.

• quinniy

Mina barn ska givetviss inta vara vittne, utan det blir två vittne och ev. våra barn oxå. sambon tycker inte så mycket, utan han menar på att det är upp till mig ;)

• förlovadflicka

Var ni inte förlovade och du bokade tid för vigsel? :P

• RockTroll

Vi har exakt samma upplägg förutom att vi gifter i en park. Här gifter man sig tyvärr inte i rådhuset längre utan i stadshuset så när jag hörde det bestämde vi oss för en park då vi tycker det blir mer romantiskt. Efter vigseln bjuder vi närmaste familjen på restaurang för att sedan ta in på hotell. Innan vigseln ska vi förresten fotograferas för att vi ändå vill ha fina bilder från våran dag.

Vissa blev besvikna över att det inte blir fest fast sen förstod dom oss.

• Kattpoet

Visste din sambo om att du skulle boka rådhuset?

• Emblas Mamma

Roligt att du överraskade din sambo! jag skulle bli jätteglad :)

Och det blev han sambom med?

Lycka till :D

• quinniy

Rocktroll: Precis så ska vi oxå ha det, men vi bjuder bara vittnena på middag. Tror oxå att många kommer bli jättebesvikna, men vi vill ha det väldigt litet, Vi gifter oss för att vi älskar varandra inte för att släktingarna ska gå på fest ;)!

Kattpoet: Nej, det visst han inte. Men vi har båda varit överens om hur vi ska ha det när vi gifter oss;)!

Emblas mamma: Han trodde inte på mig det första dygnet, men sen blev han glad när han fatta att jag verkligen hade gjort det!! Tack så hemskt mycket!!

• Kattpoet

Ok....

Nåja   nu får du då börja med allt pappersarbete med så ni kan bli gifta.

• Kattpoet

Eller ja, du sa att ni har lång tid på er , så lycka till.

• quinniy

ja, det är ju ett år kvar, så vi har båda tid att ändra sig;)

Svar på tråden Bokade idag rådhuset