• Cianma

Titanringar?

Hej

Jag och min kille planerar förlovning. Jag har förstått det som att titanringar är väldigt tåliga och de flesta ångrar sig inte över att ha köpt i titan. De flesta verkar köpa ringar från titanringar.com, men jag undrar om någon har köpt titanringar ifrån TCOL - The circles of love? 

Har hittat ett par fina där, men skulle vilja höra hur andra upplever sina ringar därifrån. 

• Svar på tråden Titanringar?
  • Emblas Mamma

Dom ser rätt fina ut, lite mörka för min smak kanske, men annars jättefina vissa!

det enda är väl att man inte kan förstora ringarna? har hört det någonstans men kan ha fel. så alternativet är att man får byta ut dom med åren om man blir större. tror dock dom går att spänna ut lite grann.

• wiii

jag har köpt en tcol-ring och är jättenöjd :)

Och det går att ändra storlek, men tror inte att alla butiker kan göra det, där jag köpte (nordstans guld i gbg) var det inga problem alls.

• Cianma
    Emblas Mamma skrev 2010-11-14 14:00:09 följande:
    Dom ser rätt fina ut, lite mörka för min smak kanske, men annars jättefina vissa! det enda är väl att man inte kan förstora ringarna? har hört det någonstans men kan ha fel. så alternativet är att man får byta ut dom med åren om man blir större. tror dock dom går att spänna ut lite grann.  
    Jag har inte riktigt fått rätsida på det där. Vissa säger att det går och vissa säger att det är omöjligt. Man får väl kolla upp det ordentligt innan man köper i så fa:)
  • Cianma
    wiii skrev 2010-11-14 14:05:31 följande:
    jag har köpt en tcol-ring och är jättenöjd :) Och det går att ändra storlek, men tror inte att alla butiker kan göra det, där jag köpte (nordstans guld i gbg) var det inga problem alls.
    Super! 
  • Emblas Mamma
    Cianma skrev 2010-11-14 14:07:13 följande:
    Jag har inte riktigt fått rätsida på det där. Vissa säger att det går och vissa säger att det är omöjligt. Man får väl kolla upp det ordentligt innan man köper i så fa:)
    det kanske går då? har bara hört talas om det, och det kan ju vara rätt jobbigt:)

fast ändå så sparar man ju en bra slant på att köpa titanringar så då är det ju en jättepositiv sak med det!! :)

• Cianma
    Emblas Mamma skrev 2010-11-14 14:52:45 följande:
    det kanske går då? har bara hört talas om det, och det kan ju vara rätt jobbigt:) fast ändå så sparar man ju en bra slant på att köpa titanringar så då är det ju en jättepositiv sak med det!! :)
    Precis. De är ju snygga också!
  • prinsessanogrodan

Om man köper ringar från titanringar.com så kan man ändra storlek och de finns att få med olika ytor. Den blanka ytan är väldiga nära vitt guld i nyansen. Alla titanringar är inte mörka och omöjliga att ändra, det är bara myter! Kolla in titanringar.com där finns information om materialet och även en bild där de jämför titan med vitt guld, vanligt guld, silver och platina. Min titanring är blank och ser ut som vitt guld och många andra tror också att det är vitt guld (om man är guldsmed så kanske man kan se skillnad men inte annars). Titan är allergivänligt, tåligt mot repor och ett lätt material. Vi är jättenöjda med våra titanringar. Skulle aldrig vilja ha något annat.

• Cianma
    prinsessanogrodan skrev 2010-11-14 15:56:00 följande:
    Om man köper ringar från titanringar.com så kan man ändra storlek och de finns att få med olika ytor. Den blanka ytan är väldiga nära vitt guld i nyansen. Alla titanringar är inte mörka och omöjliga att ändra, det är bara myter! Kolla in titanringar.com där finns information om materialet och även en bild där de jämför titan med vitt guld, vanligt guld, silver och platina. Min titanring är blank och ser ut som vitt guld och många andra tror också att det är vitt guld (om man är guldsmed så kanske man kan se skillnad men inte annars). Titan är allergivänligt, tåligt mot repor och ett lätt material. Vi är jättenöjda med våra titanringar. Skulle aldrig vilja ha något annat.
    Alla verkar vara nöjda med sina titanringar, så jag tror jag kör på det jag också:)
  • liiine89

Ja vi har också titanringar, är super nöjda! Dem är tåliga också, vilket är super då killen tycker om att mecka och sånt, och han är rätt glömsk att ta av den. Men den har hållt jätte länge. Och det bästa är att man får en sån borste med som man kan putsa ringen med, och den blir som ny när man putsat dem.

• KatjaB

vi har titanringar från titanringar.com, inte var de direkt gratis men åh så fina de är! min man råkade dessutom mäta fel så vi har ändrat storlek, vilket gick alldeles utmrkt. Det ni ska kolla upp oavsett vart ni beställer ifrån är om det är rent titan, då går det att storleksändra, annars inte.

Svar på tråden Titanringar?