• moonlightgirl

Informationsblad

Jätte bra infoblad tycker jag. Funderar själv på att göra ett infoblad att skicka ut. Jag tror inte att vi kommer att lägga ner jobb på att göra en bröllopshemsida men jag kan inget lova. Min älskling tycker att det är lite kul att sitta o pula med datorna och göra hemsida. Men jag vet också att alla inte skulle ha möjlighet att gå in på datorn och kolla så vi får se.

• moonlightgirl

SnartFruSir skrev 2010-11-17 14:28:40 följande:
    Okej, here goes:Jag, min mamma och min syster hade bestämt oss för att gå på klänningsjakt i början på september. Jag har jätteproblem med att hitta en klänning till stundentbalen så vi hade ställt in oss på en hård kamp. Väl i butiken så var jag helt inställd på att bara titta på halterneck- eller v-ringade varianter, men jag hittade inte någon jag gillade.Det fanns även ett inre rum med klänningar så jag begav mig ditåt. På vägen (kanske var 20 meter) så hängde det en helt gudomlig klänning. Men. Den var i storlek 36 och var rak över bysten. Inte något som skulle passa mig och min kroppsform med andra ord. (Till saken hör att jag precis både ätit cambridgekur och kommit igång med träningen ordentligt så jag hade lyckats gå ner 16 kg.) Åter till klänningen. Den var allt jag någonsin hade drömt om och lite till. Så jag tänkte i mitt stilla sinne att varför fanns den inte i en större storlek?Så kom jag in i det inre rummet. Och där hängde den i storlek 38. Någon annan klänning där inne tyckte jag inte om. Så vi var egentligen på väg därifrån. Men då tänkte jag att det är väl ändå värt att se hur förliten den är. Så jag fick hjälp av min syster att ta på mig den. Sedan gick jag ur provrummet och ställde mig på pallen vid spegeln. Klänningen passade som handen i handsken. Klänningen i sig gör sig även perfekt med slöja och det blev bara pricken över i:et. Mamma grät, syster grät och tanterna i butiken släppte allt de hade och bara ställde sig och snyfta det med. Det var en helt fantastisk upplevelse helt enkelt. Min killes morfar dog tyvärr innan han föddes och var praktiserande jude. Så killen hade länge funderat över hur vi skulle kunna få med något judiskt i vigseln. Och slöjor har ju lika många traditioner som slöjan är gammal, men i judisk tro så använder kvinnan slöja när de gifter sig för att mannen inte skall gifta sig med henne enbart för hennes skönhet. Så med denna baraxlade klänning med slöja i håret så kändes allt bara helt rätt. Därför hänger både klänning och slöja hemma i garderoben och väntar på den stora dagen.Jag har aldrig haft en tanke på att en axelbandslös kan uppfattas som oanständigt i kyrkan. Mina föräldrar är väldigt aktiva inom kyrkan och min styvpappa är själv präst inom Svenska kyrkan och det har aldrig sagt något om det. Men jag bär ju med mig att man brukar göra sig extra fin innan man går till kyrkan, men har aldrig förknippat en brudklänning som tacky. Att ha kortkort och push är däremot svårare för mig att förstå, men det är ju min åsikt. Så en fantastiks provning med så mycket kärlek och lycka runt mig gjorde att jag köpte klänningen. Att jag dessutom kunde ha slöja till gjorde inte saken sämre. Den kommer liksom få symbolisera hans morfar som inte kunde vara med. Precis som att min vigselring som är gjord av guldet från min mormors ringar får mig att känna att hon ändå är med. Nu blev detta hemskt långt att läsa, men jag hoppas det går att förstå på ett ungefär. Allt kändes helt rätt helt enkelt och då körde jag på det :)

Bara en fråga, jag läste lite om Cambirgekuren och att det är pulverdiet. Så nu till min fråga, var du inte hungrig när du gick på denna dieten??

Svar på tråden Informationsblad